Gå till innehåll

Hjälp med firewire


niklaseriksson

Recommended Posts

Har nu införskaffat en iMac och för att vara säker på att jag har allt som krävs då den anländer tänkte jag höra mig för vilken Firewire-kabel det är jag behöver för att koppla samman min DV-kamera med datorn (har tidigare fört över med extern bandspelare och vet inte riktigt hur sladdarna funkar).

 

Har en "Belkin Firewire 4P to 4P Cable" liggande, kortfattat, kommer den kabeln passa i min iMac? Annars, finns det något bättre alternativ?

 

PS. Jag är ett tekniskt ägg. DS. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Misstänkte att det var en sån rackare som krävdes. Nu är inte priset alltför saftigt på en sådan kabel, men tror jag kan få tag på en sådan adapter som gör om 4-pin till 6-pin gratis, inte försvinner någon kvalité i överföringen om man brukar en sådan?

 

Ytterligare en liten undran, visst är Firewire "PlugnPlay-baserat"? Eller kommer datorn erfordra driverrutiner för att överföringen ska fungera?

 

Tack för hjälpen, såväl beta75 som FarfarsFilm!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...