gorse Postad 2 januari 2008 Postad 2 januari 2008 Tack Nils. Det enda jag inte riktigt håller med om är att jag tycker betygen är en del av just den helhetsbilden. Men i övrigt skriver jag under. Sen kanske det är endast betygen man har när man slutar nian, att luta sig mot. Fast det kanske beror på hur betygen ser ut? Om jag får en anställningsansökan med nästan bara IG, men verkar skysst i övrigt kan man undra; "Vad är det för fel nu då?" Medan enbart VG är helt OK om resten av bilden är intressant. Nån mer som "vet" varför de på anställningsintervjuer frågar efter ens dåliga sidor? Nej, det är de faktiskt inte så inresserade av. De vill veta om man har självinsikt och fötterna på jorden. Att svara, "jag tror inte jag har några dåliga sidor" kan tyda på högtflygande molnfärder och att resten av allt man sagt på intervjun är rent och skärt skitprat. Föresten skall man inte glömma vikten av att kunna föra sig socialt och att har stort kontaktnät. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.