Gå till innehåll

synopsis - men ej manus


Soohighl

Recommended Posts

Hejsan,

 

Jag har en bra filmide som jag tror mycket på, men på grund av alltför mycket studier hinner jag inte skriva ett bra manus på 120 sidor. Om man har en synopsis, finns det då några andra sätt att gå till väga? Alltså, kan det finnas någon annan som kan bygga det vidare till en manus?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

En synopsis är enligt min mening viktigare än ett manus. I övrigt går går det väl att improvisera eller hålla allt ihuvudet. Men det är bra mycket lättare med att manus eller åtminstone en begripligt nertecknad anvisning.

Så, en bra synopsis och sen kan man lätt överlåta manusskrivandet till någon annan om man vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, tack för svaret.

 

Men finns det någon speciell person som tar på sig manusskrivandet, eller måste man övertala nån man känner själv som man litar på?

 

En manusförfattare kanske? Men då kostar det pengar, om du inte hör med någon oetablerad som finner ditt synopsis intressant och som vill ha manuset som merit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...