OP5 Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 När man tankar in materialet för att klippa i tex premiere spelar det nån roll om man utgår från väldigt långa videofiler eller är det bättre med många korta. Låt oss säga att man har ett band på 1 timme med ca 100 scener/tagninar. Spelar det nån roll om man tankar in/importerar det som en lång fil och sedan styckar upp det i timelinen eller tankar in varje scen som en fil. Tänker mest om det ena tar med processorkraft? Fråga 2, Nån som vet var i skåne/malmö man kan hyra en BETA SP bandare och vad det kostar... 0 Citera
Max_H Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Rent generellt tycker jag personligen att det är mer praktiskt med korta klipp (vilket iofs sliter på kameran om man bara har en sådan). Jag brukar oftast logga först och sen batcha in. Alternativt kan man ju köra med scene detection (om det inte är HDV - trist men sant... :( ) Du kan också skapa sk Sub-klipp i PPro och detta funkade "sådär" i 2.0 (kunde bli lite rackligt i långa projekt) men det funkar bra i CS3. Men jag föredrar flera olika klipp, döpta på ett bra sätt. Jag tvivlar på att det gör ngn större skillnad prestandamässigt om det är DV vi pratar om. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.