jonis Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 hej jag har tängt att köpa en film kamera men tror ni att en samsung, eller JVC skulle fungera jag har funderat på en samsung dv-kamera vp-d371w, eller en JVC GRD740E. är det något ni skulle rekomendera för en första film kamera ?? och vilken av dem skulle ni rekomendera 0 Citera
pld Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Det är videokameror, inte filmkameror. Det jag kan rekommendera dig att kolla är om dem har både hörlursingång och mikrofoningång. /Jesper 0 Citera
megawatti Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Både samsung och JVC är de sämsta du kan ha innom videokameror!. Jvc är väl ok i prisklassen 35k+ Köp en Sony eller Pannasonic i stället. *Baserat på egna erfarenheter av 1 samsung och 3 JVC.* 0 Citera
jonis Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 tack? rekomenderar ni någon bilig och bra affär? 0 Citera
Steffe Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Jasså en filmkamera...när visar du filmen på bio :D ? Nej, nu ska jag inte vara sån. Köp en Panasonic i den prisklassen, tex. en NV-GS 80. Eller så lägger du till nån tusenlapp och köper en Panasonic NV-GS 230. Gå in på pricerunner eller något sånt och sök på "Panasonic NV-GS80" utan "", eller klicka här (länk till pricerunner, Panasonic NV-GS80. 0 Citera
Steffe Postad 13 december 2007 Postad 13 december 2007 Det blev visst en dubbelpost här...sry 0 Citera
jonis Postad 13 december 2007 Författare Postad 13 december 2007 tack! jag skall kolla närmare på NV-GS 80. den är inte så dyr och det är bra jag köper nemligen inte en "värsting kamra" de första pricis 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Sony är lite mer hållbara medans Panasonic ofta ger lite bättre kontraster (nu pratar vi fortfarande om kameror i prisklassen kring 5k?) Det är mer smak.. kolla mic och hörlursutgång, manuell vitbalans är önskvärt och storleken på CCD, desto större är ofta = bättre bild. Dvs 1/3 CCD är bättre än 1/6 CCD och 3CCD i denna prisklass ger föga vinst ;) 0 Citera
music Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 och 3CCD i denna prisklass ger föga vinst ;) Finns det ett belägg för detta eller är det tycke och smak. 0 Citera
jonis Postad 14 december 2007 Författare Postad 14 december 2007 Tack skall ni ha jag skall fundera vidare på vad jag skall välja, era förslag har hjälpt mig mycket?? jag är öppen för mer förslag Tack!! 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Finns det ett belägg för detta eller är det tycke och smak. Njo det finns en del belägg faktiskt, när du börjar ha så små sensorer och i den prisklassen så har jag sett på våra slit och släng kameror genom åren att 3CCD från panasonic har lätt fått vitt och svart utbränt. Medans du med Sony som aldrig satsat på 3CCD i den prisklassen haft mindre av de problemen. Står valet mellan en 3CCD på 1/6" eller 1CCD med 1/3" så är det sista min givna rekommendation. 3CCD har varit lite som att skriva att den har supermkt zoom eller nått.. ett sätt att "lura" konsumenter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.