kalle112 Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 Nu när jag skulle rendera ut en sekvens på 1.30 min från premiere 1.5 uppstod lite problem. När jag försöker spela upp klippet på TVn så är bilden (i slutet) kapad lite längre ner. Jag har även använt mig utav olika "shine-effekter" som t.ex. "Glow" och dessa ser förskräckligt dåliga ut i TVn. De ser väldigt pixliga ut och inte alls lika klara som i datorn. Körde med bl.a. följande inställningar men jag har provat andra också: MPEG2-DVD PAL 4:3 format Target/Maximum bitrate är satt till max Codec: MainConcept MPEG Video Max Quality Dessutom tycker jag ljudet låter för knastrigt...Vilka inställningar ska jag ha där? Har följande just nu: Audio Format: MPEG Codec: MainConcept MPEG Audio Sample Size: 16 bit Frequency: 48 kHz Bitrate: 224 Snälla behöver hjälp så fort som möjligt. Klippet ska va klart idag =( 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 Först, om du inte redan gjort det, ladda ner uppdatering för 1.51: http://www.mainconcept.com/adobemedia/downloads.html Steg två är att välja en preset, ex 7mBit CBR och kolla om den ser ok ut. Steg tre är att exportera ut filmen som en DV AVI först (viss kvalitetsförlust men det är nog knappt synbart), importera den i ett nytt DV projekt och exportera därifrån. /Max 0 Citera
kalle112 Postad 5 december 2007 Författare Postad 5 december 2007 Steg tre är att exportera ut filmen som en DV AVI först (viss kvalitetsförlust men det är nog knappt synbart), importera den i ett nytt DV projekt och exportera därifrån. /Max Är inte säker om jag riktigt fattat det här...? Skulle du kunna förklara lite bättre =) 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 1. Detta är en uppdaterad version av MPEG export-modulen i PPro. 2. Välj en av de "Presets" som finns i Export to DVD menyn. Utan att ändra den alls. Borde se bra ut. 3. Om de föregående INTE funkar, testa att välja File > Export Movie > Standard DV AVI i 4:3. Importera detta DV klipp i ett nytt projekt och exportera till DVD igen. /Max 0 Citera
kalle112 Postad 7 december 2007 Författare Postad 7 december 2007 Tjenare igen! Jag har testat det du sa nu och bilden e fortf. så där konstig på dom ställen där det finns glow/shine effekter. Men på datorn ser det jätte bra ut. Klippet skulle egentligen vara klart för 2 dagar sen men jag fick ta o skjuta upp det =( Vad kan jag göra åt saken? Jag vet inte om informationen nedan är nödvändig men kanske bra att ha i alla fall. Jag använder följande kamera och program. Panasonic NVGS-180 Effekterna i filmen skapades i AE 7 pro Importerar sekvenserna sedan i Premiere 1,5 och renderar sedan ut dom till TVn och datorn. På dom ställen i filmen där det finns "shineeffekter" som strålar mot kameran ser ljuset alltså väldigt pixligt och fult ut. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.