soulpat Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 det blir en hdx2000. Behöver dock hjälp med att välja en minneskortsläsare och en lång kran med möjlighet att panorera huvud för runt 30? 0 Citera
Max_H Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Utan att ha JÄRNKOLL på Panasonics nyare kameror, är det någon speciell anledning till att ni kör band? Om ni ska göra musikvideo och reklam, då känns ju P2 smartare...? /Max 0 Citera
Max_H Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Du borde åtminstone försöka jämföra med HPX-500 och HPX2000. Är osäker på vilken som matchar i pris, men de borde rimligen vara rätt likvärdiga. HDX-3000 med fullraster 1920 x 1080 i AVCIntra vore ju inte så dum, men den går på över 500K för huset. Har hyfsat nyligen gjort en film med HPX 500:an (som jag tror kostar ca 170K för huset) som jag dissade lite först, men det var innan After Effects klarade P2 (vi konverterade allt till okomprimerat med Decklink codec). Nu håller jag på att göra om den med P2 material i After Effects och det ser MYCKET bättre ut. /Max 0 Citera
Max_H Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Jupp. Särskilt om man ska ut med så mycket stålars... 2000 ser intressant ut. Men du kan ju i fallet P2 ev. plocka bort bandaren (om du inte ska göra mastrar) och lägga dom på kameran. Men du måste å andra sidan lägga till en ordentligt säker Raid 5 lösning, alt göra dubbla backups på allt eftersom det inte finns några band. /Max 0 Citera
Octavianus Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Jupp. Särskilt om man ska ut med så mycket stålars... 2000 ser intressant ut. Men du kan ju i fallet P2 ev. plocka bort bandaren (om du inte ska göra mastrar) och lägga dom på kameran. Men du måste å andra sidan lägga till en ordentligt säker Raid 5 lösning, alt göra dubbla backups på allt eftersom det inte finns några band. /Max Å andra sidan kostar ju P2 korten en sudd mer än band. 0 Citera
Max_H Postad 3 december 2007 Postad 3 december 2007 Det är sant... men är det reklam och musikvideos är det oftast kortare tagningar. Jag är fortfarande varm band-anhängare så är det längre grejer man gör, dokumentär/drama, då är band fortarande kung. /Max 0 Citera
soulpat Postad 4 december 2007 Författare Postad 4 december 2007 det blir HDX2000. Sett en del bilder med den och det blir så sjukt snyggt! Finns den att beställa inom europa? Sen blev kranarna för dyra, har ni några tips på stadiga, långa kramar med möjlighet att panorera huvud för runt 30? 0 Citera
Kranen Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 http://www.advantajib.com/home.html ser ganska intressant ut.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.