EzekielMartyr Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 Notera att rubriken är fel, jag vill kunna filma i VIDVINKEL. Vilka kameror kan jag välja mellan om jag vill ha följande krav: - Filma i anamorfisk 16:9 (Äkta 16:9) - Optisk bildstabilisator - 3CCD - Progressiv slutare - Möjligheten att använda vidvinkelobjektiv Det är just det senare som verkar vara problemet - jag är van att arbeta med löstagbara objektiv. Men på de flesta kameror jag granskar så verkar inte denna möjlighet finnas. Är det kanske så att de har inbyggt vidvinkelobjektiv i kameran? Sony HDR-FX1 verkar helt perfekt för mig men jag kan inte utläsa om det är vidvinkelobjektiv eller inte? Om någon vänlig själv skulle kunna ge exempel på 2-4 kameror som har det jag letar, antingen i prisklassen 10-20 000:- eller 20 000:- och uppåt så vore jag mycket tacksam! 0 Citera
Octavianus Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 det är väll bara att skruva på en sådan konverterare framför den befintliga linsen? Annars finns ju jvc gyhd kamerorna, de har också utbytbar optik. 0 Citera
EzekielMartyr Postad 29 november 2007 Författare Postad 29 november 2007 Men konveterare passar på Sony HDR-FX1 då? 0 Citera
Octavianus Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 kika här, där finns massa olika http://scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=3456069 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.