Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har inte CC sphere på/i mitt AE. vet nån hur man får det, kan man ladda ner det lagligt på någon hemsida eller är det bara en inställning? snälla vill ha hjälp.

Postad

På AE äldre än CS3 måste den installeras separat från själva AE (gäller alla CC pluggar).

Och åtminstone på "gamla" studentversioner följde den inte med alls.

/Max

Postad

För att bara säkerställa och underlätta diskussionen: Varifrån kommer programmet (enkelt beskrivet, betalade du 2500:- (student edition), 5000:- (education box) eller 12000:- (full version))?

Jag är inte säker på att Cycore pluggarna är med i 2500:- versionen.

/Max

Postad

Då är det, nästan helt säkert, kört (är 99% säker). Detta pga: Adobe skickar med Cycore-pluggarna enligt ett licensavtal med Cycore. Cycore får alltså en viss summa per såld kopia av After Effects. Och då Student Edition är så billig finns det inte ekonomiskt utrymme för detta. (Så brukar det flesta mjukvarutillverkarna göra).

/Max

Postad

Finns andra plugin som gör samma ska. Men i detta fall vill du väl följa adrew kramers guide.

Du Kan följa den till 90% ifall du skiter i att globen ska snurra utan lägger bara dit en rund textur sas. Eller animerar din jord först i ett annat 3d program. (Att göra en boll med en textur på som snurrar är INTE svårt.)

Postad

örlösa, pröva att starta AE med din CS3 skiva i... då kanske du får alla CC plugin, den installerar då alla extra plugins, annars kan det vara som nån annan sa att det är att du har student edition..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...