dupa666 Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Hallå. Skulle gärna ta emot lite åsikter på en grej jag redigerat ihop från en railsession med snowboard och skidor i kungsträdgården. Början blev lite improviserad då min dator håller på att avlida och jag var tvungen att få ihop det lite snabbt. Lite svårt att få bra variation när det bara är två rails men jag försökte flytta runt mig så mycket som möjligt för att få flera olika vinklar. En sak till, ljudet verkar ha förflyttats någon millisekund åt något håll när den konverterades på Vimeo så vissa syncade saker ljud/bild är inte helt i synk. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Den känns väldigt linjär, bara åk efter åk utan någon särskilt genomtänkt klippning, kunde varvat med snabbare klipptempo och närbilder på åkarna. Vinklarna är bra och på så sätt är variationen bra, men du kunde klippt den lite annorlunda. Sen upplever jag att filmen hackar, som att frameraten låg strax under 25, för det flyter inte riktigt på. I övrigt jäkligt bra bildkvalité för att vara stream på internet. Vad är det för kamera du använder? 0 Citera
Nicke_92 Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Riktigt snyggt på alla sätt, men den där rösten "dipp dipp dipp dipp why to cool l l lettsss start a baah bah baah baba bathee" som det låter som att den säger är irriterande efter ett tag... tyckte killen i "reflexgula" byxor var rolig, hur fan åkar man med byxorna nere i knävecken? :P och han med rutiga byxor :P 0 Citera
dupa666 Postad 23 november 2007 Författare Postad 23 november 2007 Nicke_92: Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket man kan uträtta med byxorna i knävecken :) Och ja jag har inte riktigt listat ut vad den tjejen säger trots att jag hört det bra många gånger nu. Lilla_farbrorn: Jao det är väl det största problemet med sånna här saker, utan att ha med inrun känns oftast skummt och klippa innan railen är slut ser sällan bra ut. Men det ska jag tänka på framöver, för nu när du sagt det så håller den ett ganska plant tempo. Hade gärna haft med mer saker så som närbilder och så men tempot var så hektiskt att det blev väldigt lite sådant. Snittade väl en 5-10 sek mellan varje åkare. Men du menar alltså försöka få in lite Närbilder och sådant mitt ibland klippen? För som jag har det nu är det i princip intro, åk, åk, åk, mellanstick med lite ansikten och klocka och åk, åk åk. Känns också värt att tänka på. Tack för kommentarerna. Btw några åsikter om ljudet? Vid tillställningar som detta tycker jag det blir lite mer "känsla" i det hela om man har med lite publik/kommentator vrål. Tyvärr så peakade ljudet ganska rejält när jag stog i närheten av högtalarna så det låter lite illa. Att det hackar kan bero på att HD står på ON på Vimeo, har jävlats för mig förut iaf. Min egna 1280x720 version funkar lite bättre. Kameran är en Sony FX7:a. Dessutom är materialet Interlaceat och har just lärt mig hur man deinterlacear på ett vettigt sätt (mer än under export från redigeringen). Detta skulle nog också kunna bidra till att det känns lite hackigt. 0 Citera
vilcans Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Jag var nära att stänga av efter 40 sekunder då det fortfarande inte hade hänt något. :-( Tänk på att inte ha långa tråkiga förtexter till en liten film som du lägger upp på nätet. 0 Citera
Nicke_92 Postad 23 november 2007 Postad 23 november 2007 Jag var nära att stänga av efter 40 sekunder då det fortfarande inte hade hänt något. :-( Tänk på att inte ha långa tråkiga förtexter till en liten film som du lägger upp på nätet. FUnderade på om du menade "reklamen" eller den übersnygga klockgrejen, menar du det första håller jag med, menar du det andra protesterar jag. 0 Citera
dupa666 Postad 26 november 2007 Författare Postad 26 november 2007 Reklamen i början har jag med pga att Freeskiers.se ville ha den(de som arrangerade railsessionen), när de ska visa den på sin hemsida. Den blev som sagt lite improviserad... 0 Citera
fredrikbranting Postad 28 november 2007 Postad 28 november 2007 Reklamen i början har jag med pga att Freeskiers.se ville ha den(de som arrangerade railsessionen), när de ska visa den på sin hemsida. Den blev som sagt lite improviserad... Jag vet hur det är att filma sådana sessions. Ibland är det inte helt lätt. Men självklart ska man alltid försöka få med så mkt "runt-omkring-filmning" som möjligt. Bra att du hade ganska mkt olika vinklar. Synd att ljudet inte riktigt synkade. men det visste du ju redan. Jag tyckte att nk-klockan var snyggt gjord. dock lite för lång. Är man beredd att stänga av efter 40 sekunder så är man nog inte intresserad av folk som åker skidor o snowboard. Jag tycker det var bra gjort 0 Citera
frasimmat Postad 1 december 2007 Postad 1 december 2007 Sjukt bra film med bra åkning! Jag tror att dom andra här på voodo inte är så insatt i snowboard/skid film:P 0 Citera
megawatti Postad 1 december 2007 Postad 1 december 2007 YEAH! Precis min klippstill (redigerings). Man kände igen sig på något sätt. Allt som händer i musiken passar in till filmen, älskar sådant klipp sätt och tänker ofta på de själv när jag klipper. Tex när killen trillar så hör man i låten "oooh." i bakgrunden :) Eller när låten hackar så hackar de i filmen. Underbart!. Fotot var väl helt okey. Svårt att filma där så.. man kan väl inte vänta sig mer. Btw, vad har du för kamera? 0 Citera
vilcans Postad 4 december 2007 Postad 4 december 2007 Ja, det stämmer. Jag var inte så intresserad till att börja med. Men reklamen i början satte ju tempot för resten så att säga, så jag var beredd på att det skulle vara segt. Och de första klippen var inte så upphetsande. Jag antar att det är roligare om man är intresserad av temat, men som film var det lite tråkigt. Det hör till saken att jag som vanligt var väldigt stressad, så att jag stängde av efter 40 sekunder är inte så hårt som det låter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.