Markus Dykfilm Postad 20 november 2007 Postad 20 november 2007 Hej Bakgrund till filmen: En ny film i naturfilmstävligen UWOL Challenge på DVinfo. Denna gång var temat "natt" och reglerna var som vanligt, 3 veckor för produktion och uppladdning. Då temat var natt så började jag tänka på hur jag kan få in dykning i temat och nattdyk är ju inget nytt för mig så det var väll bara att hoppa i, men jag bestämde mig för att göra något extra och kom då på att just nu under vintern så kommer det en upp till 10 cm lång "gråsugga" (Skorv på Svenska och Isopod på Engelska) upp från djupen i Östersjön. Tanken slog mig så att göra ett naturprogram, som om UWOL var en WebTV kanal. Om filmen: Programmet börjar med en påa och jag presenterar vad vi är och vad vi gör där. Där efter så inväntas solnedgång för att dyka på natten då dessa djur är mer aktiva då. Vi får följa med ner i djupet och leta efter Skorven som finns någon stans i mörkret. Om Produktionen: Allt är filmat under en dag och klippt under en dag. Timelaps filmningen är gjord med inställningen 0,5 sek var 30 sek. Det har uppståt mågot fel när den svarta linjen flyttar sig till höger. Den ska "åka" i samma tempo som filmen men gör inte detta efter exportering (vilket är väldigt konstigt, för allt är rätt i redigeringen). Kompresionen är väldigt dålig och jag kommer i december att uppgradera min redigeringsdator och även mjukvara (då ska jag få ordning på detta problem). Länk för nedladdning: http://www.uwolchallenge.com/challenge6/MN_UC6_isopod.mpg (högerklicka och "spara mål som") Format: mpg Filstorlek: 50 mb Speltid: 3:05 Utrustning: XL2, 20x lins, 3x vidvinkel lins, trådlös mygga, Röde NTG-2, Gates UV hus, 35W HID belysning. 0 Citera
Nicke_92 Postad 22 november 2007 Postad 22 november 2007 Riktigt skön film, precis som den förra du lade upp här. Du måste dock jobba lite på uttalet och artikulera mer. Riktigt bra! 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 28 november 2007 Författare Postad 28 november 2007 Tack Nicke_92 för din komentar. Nu är tävlingen avgjord och jag van faktiskt tävlingen med den här filmen. Jag fick mycket fin kritik för filmen. Här kan man läsa vad som skrevs: här och här Om någon mer vill komentera filmen så är ni välkomna. 0 Citera
Nicke_92 Postad 28 november 2007 Postad 28 november 2007 Tack Nicke_92 för din komentar. Nu är tävlingen avgjord och jag van faktiskt tävlingen med den här filmen. Jag fick mycket fin kritik för filmen. Här kan man läsa vad som skrevs: här och här Om någon mer vill komentera filmen så är ni välkomna. En värdig vinnare, påstår jag utan att ha belägg för det eftersom jag inte sett de andra bidragen ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.