Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, håller på med musik som sagt men för att underlätta min träning så skulle det vara extremt bra för mig att ha lite bild att träna till (så det inte blir som korv med bröd utan korv).

Så om ni har något litet klipp eller liknande som jag skulle kunna få låna/få och träna på så skulle det vara perfekt.

Och om ni vill ha musik till klippet så kan ni ju få ta det jag gör om ni tycker om det.

Tack så extremt.

Postad

Varför inte testa att musiksätta en gammal stumfilm eller liknande som övning?

Det första jag nånsin musik-, effekt- & dialogsatte i surround var faktiskt Fritz Lang´s Metropolis!

...kan kanske diskuteras om Rotwang VERKLIGEN föreslog Fredersen att göra onaturliga saker med grannens pudel & om Maria verkligen hade djup manlig whiskeyröst...men det skyller vi på kreativ frihet ;-)

Postad

Jag har nyligen gjort ett liten presentationsfilm för ett företag. Filmen är ca en minut lång och visst kan du få prova att musiksätta filmen. Jag har redan lagt in musik till filmen men det kan vara kul och höra hur du skulle göra för att denna presentation att höjas. Jag tar bort musiken då.

Jag måste snigelposta filmen till dig då det måste lagras på CD/DVD för denna minut i HDV är på 100 MB. Jag kan visserligen skicka filmen i lägre upplösning men det blir inte samma känsla.

Mvh

Mats Findell

Grängesberg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...