Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter i kameraköpatankar, men min plånbok e tunn och jag vill ha bättre än jag har råd med. I sverige så finns det ju inte så mkt på begmarknaden så sitter och funderar på om man vågar köpa från ebay, typ från GB? Är det en dumidé?

Sitter tex och kika lite på denna http://cgi.ebay.co.uk/Sony-DSR-PD170P-PAL-DV-DVCAM-Digital-Video-Camera_W0QQitemZ300172052911QQihZ020QQcategoryZ11724QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Får väll se vad den går upp till, men blir det inte mer än dubbelt så är det ju prisvärt.

Postad

E-bay består av massor av säljare. Om an vågar är ju olika från fall till fall. Kolla alltid omdömen på säljaren. Jag tror priserna är generellt bättre på ebay i tyskland ebay.de

där köpte jag min filmkamera iaf utan några problem. Har köpt lite annat smått och gott med även från hollande (.nl)

EU är ju tullfritt också.

edit: Den aktuella säljaren verkar seriös. Ett tipsär att bjuda sekunderna innan avslut, annars är det i princip omöjligt att vinna.

Postad

jo precis vad jag tycker också, är omdömet bara positivt med fler än hundra kommentarer så bör det ju vara nästintill riskfritt.

Såg en kamera från singapore, han hade också bra omdöme, var en oanvänd Xl1s. Men om jag köper den, tillkommer skatt och tull då, så man får räkna med ett påslag på 30%?

Vad finns det mer för ebayar man kan kolla, jag har bara kollat GB och tyskland, men ska kolla hålland också. Frankrike tex har väll ett annat system?

Edit, denna var det http://cgi.ebay.co.uk/Canon-XL1S-PAL-PROFESSIONAL-MiniDV-Digital-Camcorder-BN_W0QQitemZ120184062988QQihZ002QQcategoryZ11724QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...