Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vet att när ja va mindre så visades en film kring jul om ja int minns fel, en tecknad film eller kan den kanske ha vart gjord av lera? Handlingen minns ja int heller så mycket av. Ett flygande skepp/båt med folk ombord. Bl.a en kille med en ryggsäck med träpinnar, o en man med stora öron o superhörsel. Nån som vet mer om denna film?

Posted

Baron von Munchhausen?

liten flicka, check. jätteöron och superhörsel, någorlunda check. Båt, check. träpinnar? njaaa... Men två av tre, och det är en sån där sagofilm som dom brukar visa runt jul iallafall;)

• 2 weeks later...
Posted

Jag vet vad du menar. Har också tänkt på den filmen... Visst är det en kille som kan springa jätte fort, men som typ har ihopknytna skosnören. Och en tant? som äter väldigt mycet med paj och grejor. Är inte skeppet av is? kommer inte ihåg vad killen gjorde med pinnarna, men jag undrar om det inte var att elda. Vet att det sjunger i filmen också. Tror det var dockor/lera det handlade om. Jo, nu kom jag på... skeppet var av is, jag får bilder av fjädrar och så.