DiesL Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Vet att när ja va mindre så visades en film kring jul om ja int minns fel, en tecknad film eller kan den kanske ha vart gjord av lera? Handlingen minns ja int heller så mycket av. Ett flygande skepp/båt med folk ombord. Bl.a en kille med en ryggsäck med träpinnar, o en man med stora öron o superhörsel. Nån som vet mer om denna film? 0 Quote
jmalmsten Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Baron von Munchhausen? liten flicka, check. jätteöron och superhörsel, någorlunda check. Båt, check. träpinnar? njaaa... Men två av tre, och det är en sån där sagofilm som dom brukar visa runt jul iallafall;) 0 Quote
DiesL Posted November 12, 2007 Author Posted November 12, 2007 Nej tyvärr... filmen va animerad. En av pojkarna i filmen kan ha spelat på nån sorts flöjt?? 0 Quote
Eibon Posted November 22, 2007 Posted November 22, 2007 En av pojkarna i filmen kan ha spelat på nån sorts flöjt?? Pojken o skinnflöjten (1981)? 0 Quote
jmalmsten Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Nää du, Eibon... Tänkte jag skulle kika lite på den där... men tydligen finns den inte på IMDB... Är den något du kan rekommendera måntro?;) 0 Quote
jakethesnake Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Jag vet vad du menar. Har också tänkt på den filmen... Visst är det en kille som kan springa jätte fort, men som typ har ihopknytna skosnören. Och en tant? som äter väldigt mycet med paj och grejor. Är inte skeppet av is? kommer inte ihåg vad killen gjorde med pinnarna, men jag undrar om det inte var att elda. Vet att det sjunger i filmen också. Tror det var dockor/lera det handlade om. Jo, nu kom jag på... skeppet var av is, jag får bilder av fjädrar och så. 0 Quote
DiesL Posted November 24, 2007 Author Posted November 24, 2007 Jajjemän! De stämmer de du säger. Skeppet va av is. Men va är namnet på filmen? 0 Quote
Recommended Posts