nomis Postad 10 november 2007 Postad 10 november 2007 Hej! Jag är ivrig som tusan för jag vill börja att redigera nu!!! Har lagt in mitt nya Pinnacle 11 plus och fått in första filmen i burken. (analog och det funkade klockrent!) Ett problem har dock uppstått. Hur kan jag få skärmläget till att visa allt på skärmen samtidigt och inte så himla brett. Jag ser inte min filmruta och det går ej att scrolla till den heller. Fruktansvärt irriterande /Nomis 0 Citera
Joel.N Postad 10 november 2007 Postad 10 november 2007 Jag fattar inte frågan... Skriv lite tydligare så kan säkert jag (eller någon annan "Voodooare" hjälpa dig.) Mvh Joel.N 0 Citera
nomis Postad 10 november 2007 Författare Postad 10 november 2007 Tack för svaret! Jag har ju en "vanlig" dataskärm! (17 tum "Fyrkant") Allt syns inte när jag redigerar vilket innebär att jag måste flytta mig fram och tillbaka alt. scrolla. Finns det möjligen någon funktion som kan ändra visningsläge från detta breda format till ett mer kompakt!!! /Peter 0 Citera
jakethesnake Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Menar du att timelinen måste skrollas så att det syns. Det går att ställa in om du klickar och drar i den gula tidsmätaren ovanför timelinen.??? 0 Citera
nomis Postad 11 november 2007 Författare Postad 11 november 2007 När jag arbetar med filmen vill jag ju att allt ska visas på skärmen. Om jag drar ned ett filmklipp till tidslinjen och vill se det i filmfönstret, då måste jag "föra" hela rullgardinsmenyn åt sidan vilket är väldigt irriterande. Det blir ett väldigt dragande fram och tillbaka. Måste man köpa en ny bildskärm?? 0 Citera
arvid Postad 11 november 2007 Postad 11 november 2007 Jag antar att du har fel inställning på skärmupplösningen. Gå alltså till Kontrollpanelen och ställ in ett högre värde på skärminställningen. 0 Citera
Rallen Postad 12 november 2007 Postad 12 november 2007 Har också ett problem med Pinnacle Studio 11 Plus : Slowmotion effekten fungerar inte. Filmen blir sjukt hackig (Det fungerar i Mondows Movie Maker) Någon som har några teorier ? 0 Citera
nomis Postad 13 november 2007 Författare Postad 13 november 2007 Tack Arvid!! Nu kan jag jobba!!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.