Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är ivrig som tusan för jag vill börja att redigera nu!!!

Har lagt in mitt nya Pinnacle 11 plus och fått in första filmen i burken. (analog och det funkade klockrent!)

Ett problem har dock uppstått. Hur kan jag få skärmläget till att visa allt på skärmen samtidigt och inte så himla brett. Jag ser inte min filmruta och det går ej att scrolla till den heller.

Fruktansvärt irriterande

/Nomis

Postad

Tack för svaret!

Jag har ju en "vanlig" dataskärm! (17 tum "Fyrkant")

Allt syns inte när jag redigerar vilket innebär att jag måste flytta mig fram och tillbaka alt. scrolla.

Finns det möjligen någon funktion som kan ändra visningsläge från detta breda format till ett mer kompakt!!!

/Peter

Postad

När jag arbetar med filmen vill jag ju att allt ska visas på skärmen.

Om jag drar ned ett filmklipp till tidslinjen och vill se det i filmfönstret, då måste jag "föra" hela rullgardinsmenyn åt sidan vilket är väldigt irriterande.

Det blir ett väldigt dragande fram och tillbaka.

Måste man köpa en ny bildskärm??

Postad

Jag antar att du har fel inställning på skärmupplösningen.

Gå alltså till Kontrollpanelen och ställ in ett högre värde på skärminställningen.

Postad

Har också ett problem med Pinnacle Studio 11 Plus :

Slowmotion effekten fungerar inte. Filmen blir sjukt hackig (Det fungerar i Mondows Movie Maker)

Någon som har några teorier ?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...