Gå till innehåll

Trevligt producent


Andreasse

Recommended Posts

Tja, HAr någon koll på om det finns något internationellt produktionsbolag, som bryr sig om miljö eller människorättsfrågor?

 

Kanske lite konstig fråga, men där kanske finns någon som vet ovanlig fakta, typ ett förstadie till "Fair Trade Movies". Eller liknande.

 

Adios! /Andreas Svara alla tankar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja, HAr någon koll på om det finns något internationellt produktionsbolag, som bryr sig om miljö eller människorättsfrågor?

 

Kanske lite konstig fråga, men där kanske finns någon som vet ovanlig fakta, typ ett förstadie till "Fair Trade Movies". Eller liknande.

 

Adios! /Andreas Svara alla tankar!

 

Är rädd för att det inte är den mest miljövänliga branchen i världen då man brukar väldigt mycket transporter, utnyttjar väldigt mycket resurser för en kort tid osv.

 

så tyvärr tror jag inte det finns någon "krav" eller "Fairtrade" märkt film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja, HAr någon koll på om det finns något internationellt produktionsbolag, som bryr sig om miljö eller människorättsfrågor?

 

Kanske lite konstig fråga, men där kanske finns någon som vet ovanlig fakta, typ ett förstadie till "Fair Trade Movies". Eller liknande.

 

Adios! /Andreas Svara alla tankar!

 

Inte för att jag är internationell (inte än alla fall) och inte något stor produktionsbolag heller, men Jag försöker göra allt jag kan för att varje prdoction jag gör ska vara så miljövänlig som möjligt (det är ju lite det som är grejen med naturfilm, alla fall för mig, att förmedla om vår natur). Men det gäller inte bara vid naturfilm utan vill alla min produktioner jag gör. som exempel så hyr jag alltid en miljöbil när jag ska någon stan och så vidare.

 

SVT har ju vid sina senaste miljöproduktioner köpt utsläppsrätter när de spelade in bl a Linné programmet och några andra (kommeri nte ihåg vad de hette). Det är ju ett sätt att "Fair Trade-märka" en produktion.

 

Edit:

Hur BBC gjorde vid Planet Earth produktionen vet jag inte (jag har faktiskt inte kollat det), men man kan ju hoppas på att de gjorde något liknande som SVT gjorde (dock påbörjades Planet Earth inspelninigen innan utsläpphandeln började).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...