kalle112 Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Hur gör man det? Har dragit en massa linjer med "mask-verktyget" i AE. Nu vill jag att det ska bli ritade linjer... 0 Quote
wiberg Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 typ, stroke/vegas. stroke kanske är mer det du var ute efter. /johan 0 Quote
kalle112 Posted October 29, 2007 Author Posted October 29, 2007 kom på det i samma sekund som du skrev! Tackar!! 0 Quote
Max_H Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Eller, om du kör CS3, så kan du kopiera masken och klistra in den som ett "Shape layer". /Max 0 Quote
kalle112 Posted October 30, 2007 Author Posted October 30, 2007 hej igen! Nu är det så här att jag har nu ritat bilden i AE genom att dra masken först och sedan lägga till stroke-effekten. Men linjerna ser inte särsklit bra ut. Om man jämför med olika "text-fonter" så ser dom betydligt mycket bättre ut...dom är vitare och när man dra upp eller ner på skalan så blir dom minst lika fina. Men när det gäller min bild så ser den konstig ut. Vissa linjer är tjockare än andra och när jag drar ner på skalan så blir bilden otydlig. Vad kan jag göra åt det här? 0 Quote
Max_H Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Låter som att du inte kryssat i rutan "Continously Rasterize" (den lilla "solen" i compfönstret). /Max 0 Quote
kalle112 Posted October 30, 2007 Author Posted October 30, 2007 det hjälpte tyvärr inte...=( Nåt annat förslag? 0 Quote
Max_H Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Får rätta mig själv... "solen" är givetvis i timeline-fönstret (om du inte hittade den). Om du ex skapar en "Solid", lägger till en mask, och till sist "Stroke" på ex 5 pixlar. Ändrar storleken på lagret, då ändras även storleken på din stroke. Kryssar du däremot i "Continously Rasterize" (alltså "sol-ikonen" på timline) så kommer din "stroke" att gå tillbaka till 5 pixlars storlek. Funkar det eller fattar jag fel? /Max 0 Quote
kalle112 Posted November 1, 2007 Author Posted November 1, 2007 tyvärr blir linjerna inte så snygga. Så fort jag förminskar bilden blir det fula linjer... 0 Quote
Max_H Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Om "Continously Rasterize" är ikryssad, ändras inte "Stroke-storleken" om du minskar "scale-värdet" på lagret. Det är alltid samma. Däremot ändras maskens storlek. Stämmer det? Om du inte vill skala om lagret (med "Continously Rasterize" ikryssad) kan du skala om masken istället. Att notera är också att funktionen "Toggle Pixel Aspect Ratio Correction" gör att det hela ser klart sämre ut på skärmen. /Max 0 Quote
Recommended Posts