Gå till innehåll

Sony Hi8 Format


Mr Moon

Recommended Posts

Ok..... Firewire finns ej då denna är analog.... och har endast composit ut.

Jag tänkte närmast på upplösningen. DV ska ju ha 720x576, finns det en standard för Hi8 eller är det som DV? Eller är det olika från kamera till kamera?

 

Mvh

Mr Moon

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det som angör vilken upplösning det är, är PAL eller NTSC. DU har självklart PAL om du inte bor i exempelvis USA. Så upplösningen bestämms inte av DV eller Hi8 utan det som påverkas av DV/Hi8 osv. är kvaliteten på bilden...

 

PAL - 720x576

NTSC - 720x480

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok...... Blir lite fundersam...... Jag har för mig ( läst andra inlägg ang DV-kamera format) att man ska hålla sig till 720x576 när man för över från dv-Kamera därför att kameran filmar i den upplösningen...... och i så fall vilken upplösning har Sonys Hi8....... eller är jag alldeles ute å cyklar :-)

 

Mvh

Mr Moon

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kollade precis i det program som jag brukade fånga in analog film med. Vi fångade då från en Canon Hi8 och då använda vi Pinnacle Studio och då var upplösningen 320x240 så jag antar att jag hade fel och när det är analogt så är det mindre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...