anda Postad 23 oktober 2007 Postad 23 oktober 2007 Hej! Undrar om någon vet hur man animerar en egenritad gubbe i redigeringsprogramet Adobe Premier 6.5 Vill göra en film där en liten ful gubbe som jag ritat skall komma in i rutans ena hörn för att ge olika kommentarer om händelseförloppet i filmen! Känner mig helt Lost och undrar om någon kan hjälpa mig lösa detta? Mvh Anders! 0 Citera
00Bengtsson Postad 23 oktober 2007 Postad 23 oktober 2007 Premiere är inte direkt anpassad för "bild-för-bild"-animering, eller? Jag vet inte, jag använder inte Premiere :) Men om jag vore du så skulle jag ritat och animerat "gubben" i Flash och exportera den därifrån till premiere för att sedan lägga in animationen mot filmen. 0 Citera
anda Postad 23 oktober 2007 Författare Postad 23 oktober 2007 ska testa det......tack Är det flash (adobe) eller..... Anda 0 Citera
pld Postad 23 oktober 2007 Postad 23 oktober 2007 Jo det är Adobes Flash han menar men annars kan man ju använda Paint som är gratis vilket Flash knappast är. /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.