anda Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Hej! Undrar om någon vet hur man animerar en egenritad gubbe i redigeringsprogramet Adobe Premier 6.5 Vill göra en film där en liten ful gubbe som jag ritat skall komma in i rutans ena hörn för att ge olika kommentarer om händelseförloppet i filmen! Känner mig helt Lost och undrar om någon kan hjälpa mig lösa detta? Mvh Anders! 0 Quote
00Bengtsson Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Premiere är inte direkt anpassad för "bild-för-bild"-animering, eller? Jag vet inte, jag använder inte Premiere :) Men om jag vore du så skulle jag ritat och animerat "gubben" i Flash och exportera den därifrån till premiere för att sedan lägga in animationen mot filmen. 0 Quote
anda Posted October 23, 2007 Author Posted October 23, 2007 ska testa det......tack Är det flash (adobe) eller..... Anda 0 Quote
pld Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Jo det är Adobes Flash han menar men annars kan man ju använda Paint som är gratis vilket Flash knappast är. /Jesper 0 Quote
Recommended Posts