vesslan Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Den här frågan passar nog lika mycket i Specialeffekter som den gör här. I Band of brothers Saving private ryan o.s.v ser man ibland hur benen spärngs bort eller folk utan ben. Jag tror at största chansen att göra det bra är digitalt. Så jag undrar hur man kan göra så att det ser ut som om en eller flera kroppsdelar sprängs bort? :D 0 Quote
megawatti Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 docka docka docka docka docka docka + sprängmedel + dator. 0 Quote
Fürni Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 I många stora produktioner (Saving Private Ryan och Starship Troopers vet jag t ex använde sig av det) så använder man faktiskt skådespelare/stuntmän med amputerade kroppsdelar för dylika scener. :) Annars beror det rätt mycket på situationen hur man kan lösa det. 0 Quote
vesslan Posted October 26, 2007 Author Posted October 26, 2007 Jag har tyvärr inga kompisar med amputerade ben. JAg tänkte om det går att animera och göra digitalt? :P 0 Quote
carbe Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 Du kan kanske göra en dubbelexponering? 0 Quote
vesslan Posted October 26, 2007 Author Posted October 26, 2007 Fast då behgöver jag ju en skada eller något och ett ben som flyger av :( Men jag kan göra effekten så enkel som möjligt. Ska försöka i alla fall;) 0 Quote
Joel.N Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 Fast då behgöver jag ju en skada eller något och ett ben som flyger av :( Men jag kan göra effekten så enkel som möjligt. Ska försöka i alla fall;) Kolla på , min trailer som finns länkad till youtube här på Voodofilm under rubriken "kolla min film". "Trailer för the Jukka-Pekka Show". Där kapar jag en arm digitalt, kanske något liknande som du vill göra ? Vid intresse kan jag beskriva hur jag gjorde... Mvh Joel.N 0 Quote
Recommended Posts