Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag använder Adobe Premiere 3.0 och har klippt ihop en film från flera olika VOB-filer.

Jag har överfört analoga filmer till DVD. Allt ser bra ut i Premiere men när jag nu slutligen ska göra en DVD så blir ljudet osynkat. Inget extraljud är tillfört filmen. Jag har brännt flera DVD, bränt till fil men fortfarande osynkad ljud. Är det någon som kan ge ett tips?

Posted

Kan bara tillägga det att jag själv en gång i tiden märkt samma sak! Dock är jag rädd för att det är av samma anledning som mackan hamnar med marmeladen nedåt.

Posted

Tack för svaren. Jag kanske ska tillägga att det är Premiere Elements 3.0 som jag använder. Det känns jobbigt att börja om det hela och konvertera VOB-filerna men det är kanske vad som krävs. Som det nu är så funkar filmen bara i Premiere och inte på DVD. Vet inte riktigt hur jag ska konvertera till DV avi typ2. Jag får väl försöka finna något svar, eller kan du Rogge ge mig ett tips på ett program jag kan använda?