Mikael_hs Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Vilka böcker tycker ni är bäst när det kommer till att fördjupa sig i personregi? Har själv dålig koll på vad som finns "där ute". 0 Quote
Mr Orange Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Jag har en bok som heter "A sense of direction" av William Ball, har tyvärr inte läst den själv men den ska vara mycket bra 0 Quote
Eraserhead Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 Den boken är en riktigt bra bok med en hel del exempel. Dock är den främst inriktad på teater. 0 Quote
StenR Posted February 10, 2008 Posted February 10, 2008 Jag har Directing Actors av Judith Weston här på bordet. 0 Quote
Marlon_Jonsson Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 Jag vet att denna tråd är cirks 1 år gammal... Men någon bok om hur man påverkar människans psyke kan vara bra att läsa igenom. Många av dessa förklarar hur man kan påverka och fjäska in sig hos människor och läser av hur dem har förstått budskapet. På detta sätt kan regissören regissera utan att någon tar illa upp och allt blir helvete och pajar. Sen kan man ju ha nytta av detta under pitchning osv. ;) 0 Quote
Eraserhead Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 Ta en titt på Kevin Hogans böcker. De är grymma om du gillar sneaky ninja covert mind tricks. De handlar inget om film direkt, men allt om vårt mänskliga psyke och hur vi gör val och vad vi är medveten respektive inte medveten om. http://www.kevinhogan.com/ Framför allt hans böcker: Science of Influence, Mind Access, Covert Hypnosis: An Operator's Manual , Covert Persuasion: Psychological Tactics and Tricks to Win the Game 0 Quote
Recommended Posts