vesslan Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 JAg behöver tips på de mest coola bildvinklarna och utsnitten till min krigsfilm i vinter. För just fotot är viktigt:D 0 Quote
beta75 Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Vinterkriget; Tänk kyla, frusna fingrar. Trasiga kängor, amputerade lämmar. Ingen mat. Annars är det väl snyggt när trupperna går över någon frysen älv. /KN 0 Quote
vesslan Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Jo jag hoppas det lommer mycket snö i år. 0 Quote
megawatti Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Rörlig och skakig kamera (Stora skakningar, alltså inte vanliga skakningar) Gärna springingar med kameran där man får se hur de slänger sig ner i snön. Snabba bilder, då snackar vi inte längre en max 6-7 sekunder per klipp, Se filmer som "Private ryan" "Brothers in arm" (stavning? och dock är den sistnämda en serie, men dock så bra!) 0 Quote
vesslan Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Jo jag kollar runt lite på youtube och försöker snappa upp. M;E ndet är så pass bra filmer så jag kan inte låta bli att ryckas med och glömmer bort at kolla kameravinklar o.s.v. KAn ju tipsa om den här http://www.youtube.com/watch?v=bb5e1CCAw_M något sådant fast jag får nog inte tag på 1000 statister :( 0 Quote
Recommended Posts