Gå till innehåll

Gult filter?


error11

Recommended Posts

Trots dotter till ett teknikfreak är jag hopplöst dålig (eller ja, ointresserad - jag kan sköta en mobil) på sådant där...tekniskt. I alla fall så skulle jag vilja göra min kortis med gult filter. Fråga: Är det lättast att lägga på det i efterhand eller använda filter? Och kan man överhuvudtaget använda filter till den kameran jag tänkt använda (Panasonic NV-Gs70)? Vad kostar det i sådana fall?

 

Förlåt mig min okunnighet.

Förresten, för att förklara närmare - jag skulle vilja få filmen att i utseende påminna om blågula "Ali". Alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns nog filter som är tillverkade i olika storlekar så ingenting är omöjligt. Om du redan har ett program där du kan ställa in färgerna så är det billigare att använda programet efter att du filmat. Om du inte har något program som kan göra detta så är det billigare att köpa ett filter än ett nytt program (ja, det beror ju på vad du vill ha för program). Men om du t ex kör på Macinstosh så har du förmodligen iMovie installerat som i den senaste versionen har möjlighet till att justera färger.

 

Hoppas du förstod allt det där! Sen finns det inte dåliga frågor, det finns bara dåliga svar! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...