Gå till innehåll

Synopsis: Hunters


Jossin Snakes

Recommended Posts

Detta är inget filmprojekt som jag kan lyckas göra nu i första taget, men det är en idé som jag drömmer att göra nån gång i framtiden.

Idéen bygger egentligen på en annan idé som jag och en kompis har: ett animerat band, ungefär i stil med Gorillaz, som vi kallar Devil Hunters. Den här filmen ska alltså vara historien om dom, och alltså vara en animerad film.

För att göra mina tankegångar ännu rörigare har jag dessutom idéer till en prequel om en av karaktärerna, Fry Fenris, som är en figur till viss del baserad på mej själv.

 

"Hunters" ska vara en aning som "From dusk till dawn", där filmens andra halva skiljer sej markant från dess första halva.

Mitt synopsis kanske känns ganska hastigt skrivet, men jag filar fortfarande på den. Så kommentera den gärna =D

Hunters_synopsis.txt.txt

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar tackar! Jag skulle nog vilja få den till en och en halv timme, med några sånginslag alá Disney. Kan bara hoppas att drömmen att få göra denna filmen går i uppfyllelse en dag =D

 

Ok. Men inte lika töntiga sånginslag va ;) Vad är Devil hunters för musikstil? Devil hunters låter som ett typ hårdrocksband, hehe. Hårdrocksband alá Disney ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Men inte lika töntiga sånginslag va ;) Vad är Devil hunters för musikstil? Devil hunters låter som ett typ hårdrocksband, hehe. Hårdrocksband alá Disney ;)

 

Hehe, nejdå. Tänk dej ett Disneymusikalnummer när det är som bäst, fast i rockstil och med Danny Elfman-touch. Lite flummigt beskrivet, men nåt sånt har jag tänkt. Jag har lite Devil Huntersmusik i MIDI-format, så du ska få höra nån gång.

 

Devil Hunters stil skulle nog kunna beskrivas som en blandning mellan Gorillaz och Linkin Park. Kanske inte helt, men det är det bästa jag kan komma på för stunden, hehe.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, nejdå. Tänk dej ett Disneymusikalnummer när det är som bäst, fast i rockstil och med Danny Elfman-touch. Lite flummigt beskrivet, men nåt sånt har jag tänkt. Jag har lite Devil Huntersmusik i MIDI-format, så du ska få höra nån gång.

 

Devil Hunters stil skulle nog kunna beskrivas som en blandning mellan Gorillaz och Linkin Park. Kanske inte helt, men det är det bästa jag kan komma på för stunden, hehe.

 

Låter skitbra =) Vill höra...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
genre: "animation/sci-fi/action"

 

Tror du måste få in komedi där också :P

4 bandmedlemmar som lyckas besegra, inte

någon elak skurk, inte någon smart mänsklig

skurk utan självaste Djävulen!!! Haha, låter

inte så trovärdigt; så det måste nog vara

komedi :P ;)

 

Hehe, ja du har rätt. Det ska jag se till att lägga till. Det känns alltid oroligt att ha Djävulen som skurk, blir lätt oseriöst och tramsigt. Men som du sa: är det en komedi så är det lättare att få det att funka :)

Tackar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Säger bara en sak "The pick of destiny".

 

Hahaha!! Ja precis, det är en tämligen snarlik historia, hehe.

Det ironiska är att jag kom på den här idén ganska långt innan jag hörde talas om Tenacious D, åtminstone långt innan jag hörde talas om deras långfilm.

Attans att dom hann före, men "Hunters" ska inte behöva kännas som en kopia för det :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...