Rabies Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 1. Adobe after effects CS3, 1080i HDV 2. HP XW8400, dubbla processorer 2,66ghz, 5 gig ram, quadro fx 4600 756mb, firewire på moderkort, Mbox 2 4. AE krashar hela tiden när jag previewar. Error 26:: 311 damaged item. Installerade om grafikkortet utan resultat 0 Quote
Max_H Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 - Deletat prefs filen (Håll ned Ctrl+shift vid start (eller om det var Ctrl-Alt-Shift))? - Kraschar alla projekt i alla upplösningar? - Om du importerar filen som kraschar i ett nytt projekt - fortfarande krasch? /Max 0 Quote
Rabies Posted October 12, 2007 Author Posted October 12, 2007 1. Nope, vad är det för fil? 2. Många projekt krashar under rendering och så men bara det här som har krashat under preview. 3. Vet inte vilken fil det är, verkar som det är olika varje gång. Läste nåt om att man skulle testa att ta bort OpenGL pluginet och testa ifall det kan vara den men har itne hunnit testa det än. 0 Quote
Max_H Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 Prefs-fil = After Effects Preferences fil. Kan ibland bli korrupt och tas enklast bort medelst start av AE med Ctrl+Shift nedtryckta (eller om det då var Ctrl+Alt+Shift). Kör du möjligen med 3Gb ram hacken/switchen (om du inte vet vad det är så gör du inte det :) )? Testa att stänga av den om den är på. Är Open GL på eller av? Har du video preview påslaget för AJA-kortet? Multiprocessing av eller på? Har för mig att ni har haft massor av strul med den burken - har du kör ram-minnes test i den? HP har ju egen diagnosskiva också för att kolla om det är hårdvarufel. /Max 0 Quote
Rabies Posted October 12, 2007 Author Posted October 12, 2007 Kör inte 3gb switchen Jag tror openGL är på Vart hittar jag den inställningen? Multiprocessing är av, testade att ha på den nån gång och då hängde sej allt gång på gång. Får köra lite tester på måndag och se om det är nåt som går att hitta i hårdvaran, det har varit ovanligt struligt men så är det en HP med och som jag har nämnt nån gång tidigare så litar jag itne på några andra märken än Dell, och se så rätt jag fick, bara strul :) 0 Quote
Max_H Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 Låter riktigt skumt - den burken verkar inte riktigt frisk. Trist med strul. Men det lär ju vara garanti kvar eller...? En (trist men ibland bra) metod är att plocka ut olika ram-minnen och testa dom ett och ett (eller två och två - dom ska monteras parvis i 8400 tror jag). :( Video Preview inställningen finns i Edit > Preferences. Testa utan Open GL också. /Max 0 Quote
Rabies Posted October 15, 2007 Author Posted October 15, 2007 På A svarar jag att det går inte att starta med varken ctrl+shift eller crtl+shift+alt. På B svara jag att aja-kortet inte dyker upp i preferences för preview:( 0 Quote
Rabies Posted October 15, 2007 Author Posted October 15, 2007 Och nu testade jag att slå av OpenGL men då går allt i 9fps under uppspelning och det ändras inte när jag ändrar tillbaks:( EDIT: det verkar vara nåt strul med Aja kortet, avinstallerade det och då funkar det som det ska. Har mailat dom nu:) EDIT 2: Dock fortsätter problemet med previewen att det krashar:( Har kört diagnostics och den hittade inga hårvarufel i alla fall. 0 Quote
Max_H Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Här finns prefs-filen. Tag bort den ur mappen (med AE avstängt) och starta AE så återskapas den igen. C:\Documents and Settings\"USERNAME"\Application Data\Adobe\After Effects\8.0 Adobe After Effects 8.0 Prefs.txt Edit: Hur var det - kraschade det HELA tiden eller bara ibland? /Max 0 Quote
Rabies Posted October 15, 2007 Author Posted October 15, 2007 Ibland, den första gången man startar AE så funkar det att previewa normalt men när man har previewat några gånger så krashar det, alltid. Hittade ingen prefs fil alls, även fast jag sökte:( 0 Quote
Max_H Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Extremt konstigt (om prefs)... Finns där på bägge mina maskiner. Kraschar det med alla typer av media? Eller bara med Aja-filer (gör typ världens störta comp i HD med tokmassor av effekter annars och kolla)? /Max 0 Quote
Rabies Posted October 15, 2007 Author Posted October 15, 2007 Den krashar med alla typer av filer, oftast när det är stora stillbilder med, krashar ofta under renderingar med. 0 Quote
Rogge Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Hittade ingen prefs fil alls, även fast jag sökte:( Se till att du kan se dolda filer samt systemfiler. Ändras via Tools > Folder Options i Explorer. 0 Quote
Rabies Posted October 16, 2007 Author Posted October 16, 2007 Se till att du kan se dolda filer samt systemfiler. Ändras via Tools > Folder Options i Explorer. Visserligen hade jag glömt klicka i den men den finns inte ens som dold:( 0 Quote
Rogge Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Visserligen hade jag glömt klicka i den men den finns inte ens som dold:( Då har du kollat på fel ställe. Jag bifogar en bild så kan du se var den ligger. :) 0 Quote
Rabies Posted October 16, 2007 Author Posted October 16, 2007 Nu hittade jag den! Tack som fan, hoppas det hjälper nu med:) 0 Quote
Max_H Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Skriv en så EXTREMT sammanfattad beskrivning du kan på engelska (eftersom jag är lat och då slipper översätta...;) ) och PM:a den till mig. - Dator, processor, ramminne, diskar, grafikkort och driver till grafik, - Vilket AJA-kort och vilken driver. - Vilka versioner av programmen INKL Windows XP. - Vilka filer du kör, projektinställningar, multiprocessing av/på, och EXAKT (om det går) hur du får det att krascha. Jag skickar den till supporten. /Max 0 Quote
Rabies Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Jag vet inte vad som har hänt men den har inte krashat lika mycket dom senaste dagarna, de va som att den inte tömde ramminnet förut men nu verkar det gå bättre. Aja jag knåpar nog ihop en liten summering ändå, alltid bra att veta vad som är felet. 0 Quote
Recommended Posts