Tomas film Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 Hej! Alla fantaster det var länge sedan men nu när hösten kommit återvänder man till datorn för att redigera sommarens filmer. Jag har ett problem med att när jag för över dv film till datorn ,gäller även från datorn till dv band så tappar jag slumpvis några bildrutor ca 1 2st på en halvtimma. Det inträffar helt slumpvis dvs inte på samma ställe i en filmbit. Samma sak gäller när jag testar mellan olika kameror. Detta är irriterande med tanke på att min utrustning är helt ny, snabb dator (3GB internt) och dubbla 300gb diskar varav 1st används för att hämta filerna på samt dubbelprocessor och Premier pro 2. Detta hände inte i pinnacle som jag visserligen inte kört på denna datorn utan på en betydligt långsammare. Jag är tacksam om någon kan förklarar. Jag lutar åt att det är fel på en hårddisk eller? Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
beta75 Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 Jag tycker det låter som om "Systemet" tänker på något annat, viktigare. Typ ett antivirus-program eller programuppdatering osv. Vista eller XP? /KN 0 Citera
Tomas film Postad 9 oktober 2007 Författare Postad 9 oktober 2007 Tack för extremt snabbt svar datorn har XP och den har ingen internetanslutning och inget virusprogram. Jag har försökt använda den som en ren video arbststation. Det finns förutom PP2 endats några nero brännarprogram o dyl. Mvh Tomas 0 Citera
Max_H Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 Kan du faktiskt SE att du tappat rutor? Ibland tolkar PPro filen fel, ex om du har en "kass" skarv mellan två klipp i kameran. Då kan du få "varning" om dropped frames fast det inte är det. (Du skrev 1 2 rutor. Är det 12 eller 1-2?) /Max 0 Citera
Tomas film Postad 9 oktober 2007 Författare Postad 9 oktober 2007 Tack Jo jag kan se att bilden hoppar och det är inte i någon skarv mellan kameratagningar. Antalet bilder som jag tappar är 1 till 2st. Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
16kolon9 Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 Om du har kvar NTSC-inställningen drop-frame kastar den bort 1-2 rutor per minut för attinte synken ska driva för mycket. Ännu en egenhet med NTSC. Så med andra ord kontrollera att du inte har klickat i rutan för drop frame vid import eller rendering. 0 Citera
Tomas film Postad 10 oktober 2007 Författare Postad 10 oktober 2007 Om du har kvar NTSC-inställningen drop-frame kastar den bort 1-2 rutor per minut för attinte synken ska driva för mycket. Ännu en egenhet med NTSC. Så med andra ord kontrollera att du inte har klickat i rutan för drop frame vid import eller rendering. Tack så mycket för tipset skall prova så snart jag hinner Bästa hälsningar Tomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.