Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Alla fantaster det var länge sedan

men nu när hösten kommit återvänder man till datorn för att redigera sommarens filmer.

Jag har ett problem med att när jag för över dv film till datorn ,gäller även från

datorn till dv band så tappar jag slumpvis några bildrutor ca 1 2st på en halvtimma.

Det inträffar helt slumpvis dvs inte på samma ställe i en filmbit.

Samma sak gäller när jag testar mellan olika kameror.

Detta är irriterande med tanke på att min utrustning är helt ny, snabb dator (3GB internt) och dubbla 300gb diskar varav 1st används för att hämta filerna på

samt dubbelprocessor och Premier pro 2.

Detta hände inte i pinnacle som jag visserligen inte kört på denna datorn utan på

en betydligt långsammare.

Jag är tacksam om någon kan förklarar.

Jag lutar åt att det är fel på en hårddisk eller?

Bästa hälsningar Tomas

Postad

Tack för extremt snabbt svar

datorn har XP och den har ingen internetanslutning och inget virusprogram.

Jag har försökt använda den som en ren video arbststation.

Det finns förutom PP2 endats några nero brännarprogram o dyl.

Mvh Tomas

Postad

Kan du faktiskt SE att du tappat rutor? Ibland tolkar PPro filen fel, ex om du har en "kass" skarv mellan två klipp i kameran. Då kan du få "varning" om dropped frames fast det inte är det.

(Du skrev 1 2 rutor. Är det 12 eller 1-2?)

/Max

Postad

Om du har kvar NTSC-inställningen drop-frame kastar den bort 1-2 rutor per minut för attinte synken ska driva för mycket. Ännu en egenhet med NTSC. Så med andra ord kontrollera att du inte har klickat i rutan för drop frame vid import eller rendering.

Postad
Om du har kvar NTSC-inställningen drop-frame kastar den bort 1-2 rutor per minut för attinte synken ska driva för mycket. Ännu en egenhet med NTSC. Så med andra ord kontrollera att du inte har klickat i rutan för drop frame vid import eller rendering.

Tack så mycket för tipset skall prova så snart jag hinner

Bästa hälsningar Tomas

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...