Gå till innehåll

Scorched Heat!


lilla_farbrorn

Recommended Posts

hahaha... den där var ju med på hundra höjdare också... lite av samma kvalitet som de gammla Mats Helge-filmerna...

 

Om någon hittar filmen så säg till... vill se hela...

 

Sen att det var japansk sub gör ju det hela ännu roligare:P

 

Jag skulle faktiskt vilja dra en viss gräns mellan Mats Helges grejer och Peter Borgs grejer. Mats Helges grejer är faktiskt tekniskt tightare och har ett större visuellt driv. Betydligt bättre ljussättning, fotografisk komposition och klippning. I dubbningen ligger dom möjligen jämsides. Dock är Borgs grejer från 80-talet hur kul som helst och bättre än alla svenska biofilmer i år. Han gick ju vidare till TV sen och har haft mycket med t ex Expedition Robinson att göra. Synd att han slutade göra "amerikanska lågbudgetskräckisar" nere i Malmö (har för mig att det var där han höll till då).

 

Favorit i repris som motvikt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja... jag vet inte jag... jag har ju visserligen bara NinjaMission, Russian Terminator och Forgotten Wells... och av dom är väl endast NM som jag skulle kalla tajt och med visuellt driv. Möjligen även RT även om den låga budgeten är ännu mer påtaglig. Men FW har jag sett 3 gånger nu och vet fortfarande inte vad som försiggår.

 

Har du, munthe, koll på nånstans där de går att se i dess fulla wide-screen-glory, förresten? Lite lättare att bedömma komposition och sånt där än i nuvarande pan-scan...

 

Men det gör ju ingenting för den delen... jag vill ändå se Scorched Heat i någon form;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...