Gå till innehåll

Flytta på ett huvud


johangustav

Recommended Posts

ifall du vill göra på det viset så får du göra allt 2 gånger. Fast du kopierar bara masken till nästa lager (Skrev lager menade att du skulle kopiera samma klipp och lägga samma mask där.), där du i stället för "add" så ställer du till "subrakt" eller hur de var. ( Kan inte i huvudet.)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har lyckas att få bort huvudet, men eftersom att jag duplicerade lagret så får jag som en svart mask över huvudet där det sitter när det e som vanligt, och jag vill inte att den ska synas så klart så det ska se ut som att det inte finns ngt huvud där...men annars så har det gått okej...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enklaste man kan göra det är att filma en helt ren bakgrund, så när du maskar så visas den rena bakgrunden där huvudet skulle ha varit.

Annars så kan du exportera ut en bildruta och ta in den i photoshop och klona bort huvudet med omgivningen. Ta tillbaka den till AE och lägg den som ett lager längst ner i compen.

Men om du har rörelse så blir det förstås lite med trixigt. Då blir det till och motiontracka klippet...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enklaste man kan göra det är att filma en helt ren bakgrund, så när du maskar så visas den rena bakgrunden där huvudet skulle ha varit.

Annars så kan du exportera ut en bildruta och ta in den i photoshop och klona bort huvudet med omgivningen. Ta tillbaka den till AE och lägg den som ett lager längst ner i compen.

Men om du har rörelse så blir det förstås lite med trixigt. Då blir det till och motiontracka klippet...

eller greenscreena det. De är absolut lättast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väldigt enkelt med greenscreen, förutom när det gäller att matcha ljuset med en annan filmad bakgrund, perspektivet, skuggor på bg, få en bra key, glas & reflektioner, plus kunskap om att ljussätta duken...

 

Hur går det med tricket?

Får man se nåt uppladdat när du är färdig med den?

Länk till kommentar
Share on other sites

orginal videon är filmad framför en bluescreen men den filen var de ngt fel på så jag gjorde en ny en väldigt kort och den är tyvärr inte filmad framför bluescreen. Men det där med photoshop, skulle de funka, ska man köra rotoscoping då lr? asså jag har ju klarat nästa hela skiten förutom den svarta masken som ligger över det egentliga ansiktet...det är den som förstör

Länk till kommentar
Share on other sites

Exportera ut en stillbild från videoklippet. Öppna upp den i photoshop och testa och använd klonstämpeln och måla igen hålet. Spara och öppna upp rena klippet i AE och lägg den längst ner i compen. Om det kommer funka det kan jag inte riktigt säga. Det beror på hur ditt klipp ser ut och om kameran eller personen rör sig nåt...

Länk till kommentar
Share on other sites

asså jag har ju klarat nästa hela skiten förutom den svarta masken som ligger över det egentliga ansiktet...det är den som förstör

 

Det du kan göra är att du tar hela klippet (förutsatt att det är en stillastående kamera), så på en bildruta klonar du fram väggen från en annan där ditt huvud är. På så sätt får du en hel vägg. Den sparar du sen som .jpg eller nåt och använder som ett nytt klipp under det du nyss maskat i.

Då ska den svarta masken försvinna. Allt förutsatt att det är ett stillastående klipp då.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...