Jon Pettersson Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Hej Är det någon som testat att plåsa DV till 8mm? Kan man göra det? Hur blir det, kan man se exempel på det någonstans? Kan man senare blåsa tillbaks till DV från 8mm? Vart vänder man sig för att göra dem här sakerna? OBS!! vill slippa att filma av en filmduk. Tack på förhand Jon 0 Quote
Dario Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Tveksamt om någon erbjuder print av DV till 8mm....är ovanligt och därmed troligen kostsamt. Däremot är det billigt/vanligt åt andra hållet, dvs att scanna från 8mm till DV. Jag rekommenderar http://www.uppsalabildteknik.com för detta ändamål. 0 Quote
Uppsala BildTeknik Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Att överföra DV till 8mm... då skulle jag rekommendera att testa att använda en 8mm filmkamera och filma av en LCD skärm som visar DV-filmen. Det kommer inte att bli kanonkvalitet... men någon seriös teknik/företag/tjänst tror jag inte ens existerar. En nyfiken fråga: Varför överföra från DV till 8mm? 0 Quote
Recommended Posts