Krapola-ux Postad 2 oktober 2007 Postad 2 oktober 2007 Hej gott folk! Det var länger sen jag var här....många coola projekt på g. :=) Har jsut nu ett lite problem dock: håller på att redigera en film. Har tankat i min dator, materialet fr. en dvcam-sonykamera. Problemet nu är när jag spelar upp materialet i premiere pro...blir det lite frame drop, det hackar liksom emellanåt....fattar ej varför? Det har ej gjort d förr! Kan det va så att jag behöver defragmentera min AV/HHD? elle vad? Tack för svaret! F/ 0 Citera
Max_H Postad 2 oktober 2007 Postad 2 oktober 2007 - Testa att defragga. - Vilken overlayinställning? - Är det rätt projektinställning (röd linje längst upp på timeline = fel inställning)? /Max 0 Citera
Krapola-ux Postad 3 oktober 2007 Författare Postad 3 oktober 2007 nu händer det så att det är ej hela bandet liksom....fattar ej vad det kan va: En del materialet fixade jag med att ändra på "video options" under processing options: fr. none till always interlace.." fast med vissa clips kommer det tillbaka.... FAttar ej vd det är... Hårdvara är definitiv ej.... 0 Citera
Rogge Postad 3 oktober 2007 Postad 3 oktober 2007 FAttar ej vd det är... Svara på alla frågor Max ställde dig så att vi fattar vad det kan vara för fel. :) 0 Citera
Krapola-ux Postad 6 oktober 2007 Författare Postad 6 oktober 2007 ok, tjena Rogge länge sen! allt väl? Vi snackade för länge sen!! hoppas attt det går fintmed dina projekt! anyw way: Har defragt! overlaysinställning? vad är deT? nej det är ej rött, det är grönt.. Nu helt plötsligt...när jag tankade in materialet gjorde jag fr. en sony dvcam...nu när jag vill tanka om mer material ( den delen som ställer till) hittar datorn inte min camcord (min egen panasonic)...det har krångalt förr. ...och vet ej hur jag ska fixa det tebaxs...sista ggn gick det bara...utan att veta hur... har du provat premiere pro v.2? är det en bättre version? 0 Citera
Krapola-ux Postad 11 oktober 2007 Författare Postad 11 oktober 2007 DEt var datorn!! DEn är kass bara!! TAck! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.