Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag arbetar med Vegas och tycker inte riktigt det går att göra några snygga effekter för text i detta program. Är less på det vanliga tona in osv. vad finns det för plugins eller program som tillåter en att skapa texter som ser mer dynamiska/levande och profesionella ut?

Posted

Kolla på en vanlig trailer eller introduktion till en vanlig modern film. De har ofta mycket snygga texteffekter. Jag har svårt att beskriva exakt vad jag letar efter men ska se om jag hittar något bra klipp på youtube.

Posted

Som sagt, motion blurr gör nästan allt snyggare, Skakningar lika så. Är inte så svårt att göra i Premiere/Ae. Borde inte vara någon skillnad i Vegas. Men som sagt. Låssas som de dunsar ner i bakgrunden. Fett ljudeffekt och kameraskakning. Gör något senare så får du se.

Posted

http://dumfan.net/~watti/test2/test.gif

Och här är after effekts filen. Bara att ändra texten/bakgrunden till vad du vill.

http://dumfan.net/~watti/test2/Boom.aep

Bakgrunden är helt ren från skript men i texten ligger de en liten animation (Ut och inzoominging) Så ändra bara typsnittet samt texten ifall du inte vet hur du gör denna inzooming.

Ps. slå av motion blurren medans du arbetar :) lite segt annars.

Posted

tycker att blur effekten är utjatad, oftast har dom en lite mer proffsig look på större filmer, såg ett grymt plug in programm för riktigt snygga text effekter för några månadersen kommer dock inte ihåg vad det hette osv, det var inte nån grön rosa 3d bokstäver utan mer proffs look, ska leta

Posted

beror alldeles hur mycket du har på. Lagom är bäst. Ditt öga ser förövrigt med "Motionblurr" Alltså så kommer du bara närmare värkligheten med denna.

Testa att släpp något, Tex musen. Inte ser du den skarp när den studdsar ner.

Posted

oj nu tänkte jag helt fel, tänkte motion blur som vanlig blur, men bara som verktyg för att rörlig text ska se lite mer smooth ut så är den effekten perfekt men jag fattade för att han ville ha lite mer avancerade effekter än att texten ska röra lite på sig

Posted
oj nu tänkte jag helt fel, tänkte motion blur som vanlig blur, men bara som verktyg för att rörlig text ska se lite mer smooth ut så är den effekten perfekt men jag fattade för att han ville ha lite mer avancerade effekter än att texten ska röra lite på sig

De snyggaste effekterna som jag sätt är oftas lättast. Fanns en film i "kolla min film" För några månader sedan, påminde om texterna i "Catch me if you can" ifall du sätt den.