Gå till innehåll

Dödens väg


SuxXx

Recommended Posts

"1959 kolliderade ett nygift par med ett träd ute i en skog på en grusväg när de var på väg hem till sin bröllopsfest. Båda omkom men det skrevs inget om detta i tidningarna.

 

Om du ensamma man kör på denna väg så kommen du se denna brud som omkom 1959 stå och lifta i sin fina vita brudklänning. Stannar man inte då och tar upp henne så:

 

ett... två... tre...

har du henne bredvid dig."

 

 

Jag tror att ni förstår vad filmen i princip ska handla om, detta är ett långtidsprojekt och jag vet inte när det blir klart.

 

Ge mig gärna lite kritik angående mitt manusskrivande så jag vet vad som kanske ska ändras osv.

 

För att läsa den lilla delen utav manuset så behöver ni Acrobat Reader 4.0 eller nyare.

 

(DÖDENS VÄG.pdf är den nya versionen)

dodens_vag.doc

DÖDENS VÄG.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

1959 kolliderade ett nygift par med ett träd ute i en skog på en grusväg när de var på väg hem till sin bröllopsfest.

 

Det hade räckt som anslag till filmen. Det du skrivit i själva manuset är samma sak fast extremt utdraget, tråkigt.

 

Kör bara snabba klipp under förtexterna.

 

"Förtext"

 

De står i en kyrka.

 

"Förtext"

 

Bröllopsgäster.

 

"Förtext"

 

Bruden kommer in.

 

"Förtext"

 

Brudgummen står och väntar.

 

"Förtext"

 

Tager du?

 

"Förtext"

 

Ja.

 

"Förtext"

 

Ja.

 

"Förtext"

 

Kastas lite ris när de går ur kyrkan.

 

"Förtext"

 

Kör en bil.

 

"Förtext"

 

Något händer, bilen kör in i ett träd.

 

Korta klipp så att hela den här biten är klar i samma stund som förtexterna är det. Då kan ju titeln "Dödens Väg" komma upp direkt efter att de ha krockat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Får ta och hålla med Nemo, det är lite trist. Det är för långt i mitt tycke, tex prästens prat… dock väldigt realistiskt eftersom alla bröllop jag har varit på är tråkiga och känns olidligt långa men har du läst hela prästens repliker och kollat hur långt det blir?

 

Jag tycker inte heller att det är viktigt att skriva med förtexter i ett manus men… om man nu vill det så. Gillar även Nemos idé med de snabba klippen. Tror att man kanske kan få ut mer av det, bilder på det lyckliga paret och allt är söt och gulligt, pang!

 

Sen så är det också svårt att egentligen säga något då det är bara inledningen.

Även detta är en klassisk historia som nog det flesta har hört på ett eller annat sätt så det ska bli kul att se hur du vill berätta den.

Länk till kommentar
Share on other sites

1959 kolliderade ett nygift par med ett träd ute i en skog på en grusväg när de var på väg hem till sin bröllopsfest.

 

Det hade räckt som anslag till filmen. Det du skrivit i själva manuset är samma sak fast extremt utdraget, tråkigt.

 

Kör bara snabba klipp under förtexterna.

 

"Förtext"

 

De står i en kyrka.

 

"Förtext"

 

Bröllopsgäster.

 

"Förtext"

 

Bruden kommer in.

 

"Förtext"

 

Brudgummen står och väntar.

 

"Förtext"

 

Tager du?

 

"Förtext"

 

Ja.

 

"Förtext"

 

Ja.

 

"Förtext"

 

Kastas lite ris när de går ur kyrkan.

 

"Förtext"

 

Kör en bil.

 

"Förtext"

 

Något händer, bilen kör in i ett träd.

 

Korta klipp så att hela den här biten är klar i samma stund som förtexterna är det. Då kan ju titeln "Dödens Väg" komma upp direkt efter att de ha krockat.

 

Men om man då kortar ner prästens historia om kärlek och använer en kortare, då borde det fungera, för då tar det kanske 30 sekunder bara?

Länk till kommentar
Share on other sites

Men om man då kortar ner prästens historia om kärlek och använer en kortare, då borde det fungera, för då tar det kanske 30 sekunder bara?

 

Det är bara det att prästen behöver inte säga ett skit om kärlek. Eftersom de gifter sig, så man vet redan att de är kära. Vet verlkligen inte vad det skulle göra för nytta att ha med något av prästens tal överhuvudtaget.

 

Men om de talet har någon betydelse för resten av filmen vet jag ju inte, eftersom detta bara är början. Men jag tror du tjänar på att köra det så snabbt som möjligt, men det är ju hur JAG skulle göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bara det att prästen behöver inte säga ett skit om kärlek. Eftersom de gifter sig, så man vet redan att de är kära. Vet verlkligen inte vad det skulle göra för nytta att ha med något av prästens tal överhuvudtaget.

 

Men om de talet har någon betydelse för resten av filmen vet jag ju inte, eftersom detta bara är början. Men jag tror du tjänar på att köra det så snabbt som möjligt, men det är ju hur JAG skulle göra.

 

 

Kortade ner det och läste igenom och kollade tiden lite, kom på ca 45 sekunder sen var allt klart.

 

Jo det har en viktig bit i det prästen säger i resten utav filmen. Och även den detaljerade beskrivningen hur bilen kör på grusvägen.

 

Det kommer att ske ett bröllop till 33 år senare, där det är samma präst fast äldre. Han ska säga samma saker och detta paret ska köra iväg i en likadan bil, vit och från samma år. Med exakt lika många plåtburkar knutna på snöret. Det förklaras mer senare längre fram.

 

Men detta paret har en anknytning till de paret som omkom 1959. Men det visar sig mer under filmens gång, om man kan säga så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...