Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Ni som sett program som EFTERLYST vet att de har sådär "speciell" musik...dramatisk musik vid rån, stölder, lite nedstämd musik vid mord osv.Och olika snygga swischljud eller vad det heter.Jag har letat efter denna typ av musik skitlänge nu...och hoppas att det finns någon voodoo - medlem som kan hjälpa mig att hitta denna typ av musik...men att jag hittar det kostnadsfritt.....

Eller om du själv skapar sådan musik....och skulle kunna dela med dig av det....

Går tredje året nu i gymnasiet och måste göra en kurs C , film....och behöver då denna typ av musik...som läraren sedan ska få kolla på...som redovisning till filmen.

tacksam för hjälp!

• 5 månader senare...
Postad
Skön musik! Hur gjorde du det och vilket program använde du osv osv?

Tack :)

Ja de e ju lite olika hur jag gjort på olika låtar, men mycket är inspelat med mjukvarusyntar och sen många konstiga effekter. Jag använder Ableton Live och Logic så klart! ;)

Håller du på med nåt?

Postad
Tack :)

Ja de e ju lite olika hur jag gjort på olika låtar, men mycket är inspelat med mjukvarusyntar och sen många konstiga effekter. Jag använder Ableton Live och Logic så klart! ;)

Håller du på med nåt?

Eftersom jag går i grundskolan så håller jag på med film när jag har tid över från läxor och så, men jag och en kompis har ett färdigt manus på en thriller som vi kommer att börja spela in snart =)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...