Jump to content

Dramatisk/sorglig musik?

Armin

Recommended Posts

Hej!

Ni som sett program som EFTERLYST vet att de har sådär "speciell" musik...dramatisk musik vid rån, stölder, lite nedstämd musik vid mord osv.Och olika snygga swischljud eller vad det heter.Jag har letat efter denna typ av musik skitlänge nu...och hoppas att det finns någon voodoo - medlem som kan hjälpa mig att hitta denna typ av musik...men att jag hittar det kostnadsfritt.....

Eller om du själv skapar sådan musik....och skulle kunna dela med dig av det....

Går tredje året nu i gymnasiet och måste göra en kurs C , film....och behöver då denna typ av musik...som läraren sedan ska få kolla på...som redovisning till filmen.

tacksam för hjälp!

• 5 months later...
Tack :)

Ja de e ju lite olika hur jag gjort på olika låtar, men mycket är inspelat med mjukvarusyntar och sen många konstiga effekter. Jag använder Ableton Live och Logic så klart! ;)

Håller du på med nåt?

Eftersom jag går i grundskolan så håller jag på med film när jag har tid över från läxor och så, men jag och en kompis har ett färdigt manus på en thriller som vi kommer att börja spela in snart =)