Jump to content

Recommended Posts

Posted

Länken fungerar galant för mig. Jag skall ge dig lite övergripande kritik här, jag antar att du har tänkt på det mesta av sakerna redan men jag skriver de ändå. Jag vet inte hur mycket tid du har lagt ned på att det här skall bli riktigt bra men jag tänker räkna det som att du verkligen har lagt ner tid på det här.

• Stiligt foto i den första "bilden". Titeln passar in där mer än perfekt, jag förstår dock inte färgvalet på texten.
  • Inte det bästa skådespelandet kanske, missförstå mig inte han / killen i början visslar bättre än pavarotti och hans "kvävningsljud" är kanon. Men när "mördaren" har kvävt honom så ser det inte direkt trovärdigt ut.
  • Du verkar vara riktigt duktig på foto men lägre vinklar hade inte vart fel. Det gäller inte bara scenen när "mördaren" plockar ur killens fickor. Utan nästan varje scen med "mördaren".
  • Men varför i hela friden pratar killen med radion för sig själv?
    Det luktar sunset beach och glamour på långa vägar. Usch o fy. Det finns andra sätt att berätta de replikerna på.
  • Ljudeffekterna är riktigt läckra. Långt ifrån realistiska men läckra.
  • Musiken låter som den var tagen ur någon åttitals serie. Man tar väl vad man haver men visst passar det in. Musiken fungerar mycket väl tillsammans med bilderna.
  • Color Grading. Jobba mer med färgtoner. Om du hade ökat färgerna / saturation så hade det blivit en helt annan känsla tror jag.
  • Sista bilden när killen med radion slår rakt mot kameran är kanonbra. Ljudeffekten där är 'läcker'.

För övrigt, får jag säga att det var väl lite smått underhållande.

Kanske mycket mer underhållande om man vore ett metal gear solid fan eller känner er väl.

Bra jobbat! Ser framemot att se nästa projekt.

Posted

Vi lade faktiskt inte ner mycket tid alls på den här lilla filmen. En kväll skrev jag ner ett synopsis på en kvart och en vecka senare spelade vi in den under 1 timmes tid, några saker var vi tvungna att stryka och improvisera slutet. Den lilla dialogen som fanns var en nödlösning, då vi inte kom på något bättre. Musiken är faktiskt från metal gear solid soundtracken förrutom stand by me låten.

Klippte ihop den på 2 timmar, så jag orkade inte color correcta eller göra något fancy. Vinklarna var lite konstiga för att vi använde stativ när det var 2 personer samtidigt med på bild, vi hade ingen kameraman. Kanske man borde skaffa några erfarna skådisar till nästa film så slipper man visa sitt dåliga skådespeleri :)

Posted

Keep up the good work! säger jag då. Jag ser framemot att se en film som ni verkligen har jobbat på innan ni spelar in den. Och du, man är inte dömd till att vara en dålig skådespelare utan det kan man hela tiden bättra på, genom mer förarbete till exempel.