Gå till innehåll

Riksorganisation för amatörfilmsförening


DeCaf

Recommended Posts

Hej,

 

Vi några personer som har tänkt att starta en amatörfilmsförening, där vi helt enkelt gör film.

 

Min fråga är om det finns någon/några lämpliga riksorganisationer som man kan tillhöra/ligga under som ger diverse stöd/hjälp/fördelar?

 

Jag har letat, men hittar inte mycket annat än SFV som verkar passa in. Ett exempel på vad jag är ute efter är ju lite som SVEROK är för rollspelsföreningar.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har en Amatörfilmförening i stockholm, Amatörfilm stockholm.

Och mkt till Sverok för film finns det inte. Bara att söka bidrag som förening för ungdomar, förening som främjar demokrati, förening som främjar kultur osv osv.

man får söka runt.

 

Inte kollat upp det men fick tips av en kille att det kanske går att få pengar av Sverok på något vänster ändå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är ordförande i amatörfilm stockholmden, den nybildade föreningen som sw33t nämnde ovan. Vi har också försökt hitta riksorganisationer för amatörfilm. Det jag letat efter är en förening som SVEROK eller RUM (riksförbundet unga musikanter). om du hittar nåt så säg till!

 

Amatörfilm Stockholm har redan underlättat filmproduktioner. Den senaste filmen, Burning Bull, skulle inte alls vara lika bra utan de filmentusiaster som skaparna träffat via föreningen. (mer om vår förening under "annonser")

 

Vi måste såklart sammarbeta. Det finns idag fler amatörfilmföreningar med samma grundidé som er. Ung film och fri film är två till. det känns löjligt att jobba var försig om vi har alla samma målsättning. Jag tycker att vi kan sammarbeta. vem vet, till slut kanske vi tillsammans blir rikstäckande :P ...hm..aja vi borde iaf sammarbeta. kanske arrangera någon aktivitet tillsammans. (en sådan som diskuteras i "träffas IRL?", tex)

 

Hör av er då ni bildats! Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...