Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo!

Någon som vet var man kan finna sådana?

Jag övar både med stillbild och DV. Jag har precis köpt 6 stycken gröna A3-papper från bokhandeln och det fungerar kalas när jag tar stillbilder av mina modeller av skepp från Star Trek. Blixten ger ett bra ljus och det räckte med en skrivbordslampa för att få bort skuggan på pappret.

Nu behöver jag snika två loopar. Den jag vill ha mest är att det ser ut som man åker i rymden i warpspeed, från sidan. Den andra är att det ser ut som man reser rakt in i någon form av "wormhole". Någon som kan hjälpa mig med det?

När det gröna var så jämnt belyst blev jag en smula förvånad över hur lätt det

var att ta bort foten på modellen.

Postad
http://www.speedyshare.com/408525211.html

Kanske kan vara någon warp grej. vet inte snabbt test och min dator orkar tydligen inte med rendering idag så blev inte så väl detaljerat.. Aja kanske kan vara något!

Om klippet hade en snygg avslutning skulle det kunna fungera som både öppningen av ett wormhole och ögonblicket precis när man går in i warp. Det är dock inte riktigt det jag söker.

Om ni sett Star Trek någon gång så har ni säkert set hur man ser stjärnorna svischa förbi utanför fönstret på skeppet. För den som kan borde det vara busenkelt att fixa då det i princip bara är vita prickar som rör sig mot svart bakgrund. Man behöver dock snygga till det med någon typ av motion effekt.

Jag har aldrig provat Adobe After Effects men det kanske går att ordna där. Jag kan ordna CS2 versionen från jobbet om någon vet någon tutorial, för som sagt jag har aldrig jobbat med programmet.

Postad
Om klippet hade en snygg avslutning skulle det kunna fungera som både öppningen av ett wormhole och ögonblicket precis när man går in i warp. Det är dock inte riktigt det jag söker.

Om ni sett Star Trek någon gång så har ni säkert set hur man ser stjärnorna svischa förbi utanför fönstret på skeppet. För den som kan borde det vara busenkelt att fixa då det i princip bara är vita prickar som rör sig mot svart bakgrund. Man behöver dock snygga till det med någon typ av motion effekt.

Jag har aldrig provat Adobe After Effects men det kanske går att ordna där. Jag kan ordna CS2 versionen från jobbet om någon vet någon tutorial, för som sagt jag har aldrig jobbat med programmet.

Jag har faktiskt två sådana klipp liggandes här någonstans i datorn som jag skapat för ett tidigare projekt men aldrig använt. Ett klipp för hyperfart, och ett för normal fart. Ska se om jag kan ladda upp den någonstans åt dig :)

EDIT

Sådär ja :D

http://www.mediafire.com/?4dmrggy2txc

Enjoy

Postad

Den med "normal" fart har jag faktiskt användning för. Den snabba hade för många färger och gick alldeles för snabbt.

Tackar! Vill gärna ha fler!

Förresten, klippet saknar all form av illusion av rörelse. Om prickarna sett ut som kometer hade det varit perfekt. Men klippet duger till ett klipp jag tänkt göra med Originalserien så tack.

Men mitt ordinarie önskemål kvarstår. Tack för att ni försöker. Jag uppskattar det verkligen!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...