Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare på er!

Jag är på jakt efter en ny videokamera.

Som det ser ut nu, så står det emellan nv-gs230, nv-gs320, nv-gs500 och hv 20:n.

Det är rätt stor prisskillnad mellan dom 4 kamerorna, men det är bättre att spara ett tag och bli nöjd än att göra ett impulsköp och bli missnöjd.

Så...

Om det är någon som har klipp från Panasonic modellerna (hv20:n finns det så mycket av!) så vore jag tacksam om ni kunde gå och spela in en snutt när det är mörkt och ljust. Men inte mer än en halv minut då det blir en rätt stor fil då det helst ska vara en så o-komprimerad bild och ljud som möjligt.

Om någon skulle kunna göra det här vore jag tacksam :D

Ni får en ftp att ladda upp klippen till sen, om det nu blir aktuellt.

//Stefan L

Postad

jag har i dagarna lagt upp mitt första klipp på youtube.

http://www.youtube.com/surbiff

klippet heter sunset.

den finns fortfarande kvar som dv format.

I övrigt så är jag ingen entusiast, jag filmar födelsedagar mm, men jag är helt nöjd med den, det blir bra bild och bra ljud. jag kollade även lite på gs 500 men eftersom några av funktionerna från gs400 var borttagna så såg jag inte meningen med att lägga ut en extra 5k.

Postad

Sorry surbiff

Det där klippet går inte att bedöma ... tyvärr. Alldeles för lite detaljer osv. Det kan knappast vara DV kvalitet heller, så långt clip .... på Youtube??

Jag bidrar med ett klipp från en riktigt gammal lillebror inom Panasonic familjen. En NV-GS120. Många proffs har denna kamera som andra och tredje kamera vid dokumentärer där första kameran är en GS400 eller kanske 500.

Jag lever med många intressen, små medel och denna enkla kamera... och den gör sitt jobb bra för en amatör med ambition. Men inte mer .... :)

Ett kanonforum för Panasonicanvändare är: http://www.pana3ccduser.com/

Så här bra blir det med en av de äldre Panasonic 3CCD du kan hitta !!

http://www.binatech.se/hem/testfilm/testgs120.divx

Den är komprimerad med Divx och konsument valet "home theather", 4.7mb och är på 27 sekunder.

En uppfattning om hur det kan se ut med en Panasonic 3CCD. Kanske kan jag lägga upp mer men ... orka ! Jag har ett liv utanför mig själv som familjefar.

Hoppas att steffe har fått nåt att bita i i alla fall :)

Postad
Sorry surbiff

Det där klippet går inte att bedöma ... tyvärr. Alldeles för lite detaljer osv. Det kan knappast vara DV kvalitet heller, så långt clip .... på Youtube??

Tror du verkligen att youtube tar emot dvQ? DV-klippet ligger på hårddisken skrev jag jue. men visst det är inte mycket detaljer i bilden, men jag har mer klipp :-)

PS.

Skrev inte steffe något om en FTP?

Postad

Nu är ftpn uppe.

Ni som har klipp kan skicka ett PM.

Skriv gärna eran msn (om ni har förståss) i PM:et, så att jag kan förklara om det behövs - för hur man laddar upp till en ftp.

//Stefan L

Postad

Vad har du fått in för olika klipp och från vilka kameror? det här kan ju vara en väldigt bra ide för dom som vill köpa kamera . jag har i allafall en nv-gs500 vill du så kan jag filma en snutt. säg vad du vill ha så fixar jag det om det fortfarande är aktuellt.

Postad
Vad har du fått in för olika klipp och från vilka kameror? det här kan ju vara en väldigt bra ide för dom som vill köpa kamera . jag har i allafall en nv-gs500 vill du så kan jag filma en snutt. säg vad du vill ha så fixar jag det om det fortfarande är aktuellt.

Jag äger också en sådan. Slå up en ftp så kan jag skicka över några.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...