Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej, skulle inhandla mig ett par HDV band på internett nu men såg att det jag trodde var priset för ett 5 pack var för ett hdv band, är det nödvändigt med hdv band (funkar det med vanliga dv?)? vart finns dom billigast?

MVH Mikael G

Postad

Om du ska filma HDV så kan du köra med vanliga DV band. Kolla runt lite i affärer vad som är billigast, ett dv band brukar kosta ungefär mellan 90-100kr per st om du inte köper fem pack tex.

Postad

Alltså, jag har använt helt vanliga dv band. tror det är panasonic ban ( dom har grå fodral runt om och har ett öga på den) Grejen med HDV band är ifall du förlorar något när du filmar. Med hdv bandet förlorar du väldigt lite och du märker det som kanske ett litet ryck, men om du filmar med dv band så förlorar du över en sekund (tror jag det är) om du förlorar något material. När du väl bestämt dig vilket band så kör alltid med det, då minimerar du risken med att det knasar sig. Dom som jag använder funkar skitbra! Inte haft ett enda problem.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...