Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller på med en DVD meny, jag vet hur man gör så att filmen rör sig i knapparna och att dom loopar. Men problemet är att bakgrundsmusiken i själva menyn också loopar. Det vill jag inte, och jag vet inte hur jag ska lösa det. Och encore är ju ett avancerat program så jag vet att det går men jag kan inte lösa det bara.

Är det nån som vet hur man gör???

Men jag kanske har fel, kanske encore inte kan göra det här.

Postad

Nej, men nu loopar ju filmklippen varje gång musiken loopar. Jag vill att videoknapparna ska loopa var tionde sekund och musiken var tredje minut.

Är det nån som har Encore och vet hur man gör??

Men tack ändå Simonrahnster.

Postad
Jag vill att videoknapparna ska loopa var tionde sekund och musiken var tredje minut.

Det går inte att göra så i Encore.

Du kan iofs använda dig av tex After Effects eller vilken NLE som helst och göra menyn där, så att videoknapparna loopar var tionde sekund och att ljudet loopar var tredje minut. :)

Postad
Det går inte att göra så i Encore.

Du kan iofs använda dig av tex After Effects eller vilken NLE som helst och göra menyn där, så att videoknapparna loopar var tionde sekund och att ljudet loopar var tredje minut. :)

Okej, bra att veta. Men jag trodde att Adobe var avancerat.

Men jag gör så att det bara visas bilder i stället för att det rör sig.

Tack Rogge ändo

Postad
Det är inte Adobe, det är en begränsning i DVD-Specifikationen som gör att det inte fungerar. :)

Exakt, DVD Standarden har sina begränsningar, varje gång ditt videospår hade loopat, hade du fått ett hack i ditt ljudspår, bättre att planera menyn på ett smidigare sätt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...