Uji Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Jag håller på med en DVD meny, jag vet hur man gör så att filmen rör sig i knapparna och att dom loopar. Men problemet är att bakgrundsmusiken i själva menyn också loopar. Det vill jag inte, och jag vet inte hur jag ska lösa det. Och encore är ju ett avancerat program så jag vet att det går men jag kan inte lösa det bara. Är det nån som vet hur man gör??? Men jag kanske har fel, kanske encore inte kan göra det här. 0 Citera
simonrahnster Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Har inte progamet här, men leta efter Loop Point och sätt den till samma längd som din musik. 0 Citera
Uji Postad 26 augusti 2007 Författare Postad 26 augusti 2007 Nej, men nu loopar ju filmklippen varje gång musiken loopar. Jag vill att videoknapparna ska loopa var tionde sekund och musiken var tredje minut. Är det nån som har Encore och vet hur man gör?? Men tack ändå Simonrahnster. 0 Citera
Rogge Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Jag vill att videoknapparna ska loopa var tionde sekund och musiken var tredje minut. Det går inte att göra så i Encore. Du kan iofs använda dig av tex After Effects eller vilken NLE som helst och göra menyn där, så att videoknapparna loopar var tionde sekund och att ljudet loopar var tredje minut. :) 0 Citera
Uji Postad 26 augusti 2007 Författare Postad 26 augusti 2007 Det går inte att göra så i Encore. Du kan iofs använda dig av tex After Effects eller vilken NLE som helst och göra menyn där, så att videoknapparna loopar var tionde sekund och att ljudet loopar var tredje minut. :) Okej, bra att veta. Men jag trodde att Adobe var avancerat. Men jag gör så att det bara visas bilder i stället för att det rör sig. Tack Rogge ändo 0 Citera
Rogge Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Men jag trodde att Adobe var avancerat. Det är inte Adobe, det är en begränsning i DVD-Specifikationen som gör att det inte fungerar. :) 0 Citera
video_sync Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Det är inte Adobe, det är en begränsning i DVD-Specifikationen som gör att det inte fungerar. :) Exakt, DVD Standarden har sina begränsningar, varje gång ditt videospår hade loopat, hade du fått ett hack i ditt ljudspår, bättre att planera menyn på ett smidigare sätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.