Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så som jag brinner för båda ämnerna måste jag ändå fastställa mig vid en. Det finns ju 2 olika utbildningar och arbeten. Frågan är dock bara; vilken är lättast att komma igång med? Klart att båda är svåra eftersom det är en hård inriktning. Men nu när man ska söka till en nyttig skola, vilken skulle vara smartast att välja om man vill få en mer kantad bana framför sig? Regi eller manusförfattare? Eller är båda lika tuffa yrken att dra sig in i?

Postad

Manus först och regi sen. Tror att någon som kan hantera båda hantverken bra skulle ha mycket stora fördelar. Förutsatt att den grundläggande talangen finns ;)

Kan man manus ordentligt som regissör så har man förståelse för vad som faktiskt är väsentligt att visa, men också finns en risk att egot blir för stort och man vägrar ta input överhuvudtaget :)

Men om du nu ska välja så bör du välja det där du har störst ambition att jobba med, inte vad som är lättast ur marknadsmässig synpunkt, för om du inte brinner för det så finns det någon annan som gör det. Har du kontakter så sätt igång och jobba direkt vettja!

Kanske är det bästa en allmän utbildning först där du får känna på alla delar och sen prova dig fram för var du ska lägga krutet. Du skriver inte vilken nivå du ämnar läsa på, jag syftar med mitt inlägg på eftergymnasial utbildning.

/j

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...