pld Postad 23 augusti 2007 Postad 23 augusti 2007 Hej! Videoguys som ligger i USA har ett bra pris på Avid Studio Toolkit som jag funderar på att köpa. Har någon handlat från Videoguys och är dem bra? Kan man lita på dem? Deras hemsida: http://www.videoguys.com /Jesper 0 Citera
Max_H Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 Har aldrig handlat av dom själv, men dom är extremt seriösa (står "högt i kurs" internt på Adobe) och har funnits länge. /Max 0 Citera
pld Postad 24 augusti 2007 Författare Postad 24 augusti 2007 Tack så mycket Max! Då vet jag att dem är säkra att handla av. Glöm inte moms+tullavgift. Jo, jag vet! Ska försöka få reda på hur mycket det hela kommer att kosta. -Någon som vet hur mycket tullen och momsen kostar? -Momsen är ju 25% av hela kostnaden om jag har förståt rätt men tullavgiften beror på hur mycket paketet väger eller? -Någon som har handlat något (kamera eller annat paket) från USA? Hur mycket extra kosta tullen och momsen för er? -Momsen försvinner inte om man köper som företag eller? 0 Citera
Team_fagott Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 tull avgift beror på innehåll. Frakten betalar du till fraktbolaget/butiken så det har inte tullen med att göra. tror de är 3% på elektronik. Momsen kan du dra om du har F-skatt, ja. Det är inte alls säkert att paketet beläggs med tull+moms,alla paket "fastnar" inte i tulllen. Paketet erläggs också med postförskott (50kr) om det mellanlandar på tullcentralen (om du inte hämtar det själv) 0 Citera
AnderssonMusic Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Finns ett kryphål när det kommer till tull också. Att du ber de skicka paketet som "gåva/gift". Kommer dock inte ihåg hur det var riktigt. Googla. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Vissa företag gör det om man ber om det. Men det är ingen garanti för att tullen inte kollar änndå. Jag har iaf råkat ut för att ett "gift" märkt paket fastnat i tullen. Poängen med tull är ju att skydda den natinella handeln av varor. Konsumtionsmoms går till staten. Dvs vi. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.