Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tack så mycket Max! Då vet jag att dem är säkra att handla av.

Glöm inte moms+tullavgift.

Jo, jag vet! Ska försöka få reda på hur mycket det hela kommer att kosta.

-Någon som vet hur mycket tullen och momsen kostar?

-Momsen är ju 25% av hela kostnaden om jag har förståt rätt men tullavgiften beror på hur mycket paketet väger eller?

-Någon som har handlat något (kamera eller annat paket) från USA? Hur mycket extra kosta tullen och momsen för er?

-Momsen försvinner inte om man köper som företag eller?

Postad

tull avgift beror på innehåll. Frakten betalar du till fraktbolaget/butiken så det har inte tullen med att göra.

tror de är 3% på elektronik.

Momsen kan du dra om du har F-skatt, ja.

Det är inte alls säkert att paketet beläggs med tull+moms,alla paket "fastnar" inte i tulllen. Paketet erläggs också med postförskott (50kr) om det mellanlandar på tullcentralen (om du inte hämtar det själv)

Postad

Vissa företag gör det om man ber om det. Men det är ingen garanti för att tullen inte kollar änndå. Jag har iaf råkat ut för att ett "gift" märkt paket fastnat i tullen. Poängen med tull är ju att skydda den natinella handeln av varor. Konsumtionsmoms går till staten. Dvs vi.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...