peterfilm.se Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Tja. Hur gör ni med backup när ni håller på med långa tidskrävande produktioner. Jag köra all redigering på en intern disk (och skapar en mapp som jag har allt i som har med produktionen att göra) Sedan kopierar jag kontinuerlit den mappen till en externdisk som jag kopplar bort (stänger av och drar ur el och USB). Är detta säkert? Hur gör ni för att vara 101% på att man inte blir av med allt? Peter 0 Citera
Max_H Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 Mycket säkrare än så blir det inte. Förutom att ta den med sig överallt eller att åtminstone förvara den på "ett annat ställe" än datorn vid brand/inbrott/etc. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 22 augusti 2007 Författare Postad 22 augusti 2007 Ok, då känns det tryggt. Helst skulle man vilja operera in en 500 GB i magen så är det bara en ordentlig laddning med hagel som kan förstöra materialet ;) 0 Citera
Eibon Postad 22 augusti 2007 Postad 22 augusti 2007 jag är inte extremt nogrann, drar backup nu o då men sparar projektet efter varje dag, bara batcha in allt om nåt skiter sig rejält. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.