Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har jag äntligen fått upp min senaste film som är fortsättningen på den första matrix parodin som jag och några kompisar i klassen gjorde.

Jag måste bara säga att eftersom jag gjorde denna med mina kompisar i klassen och de ville göra en matrix parodi så är det egentligen ingen story så den biten är jag medveten om :)

Så ta en titt på http://www.orangelab.se och klicka på "Projekt" så hittar ni filmen och den första för er som inte sett den. Tack till Maverick här på forumet för att jag fick lägga upp filmen på hans server.

Njut och säg vad ni tycker :)

Posted

Hej Orange !

Har laddat ner och kollat på filmen nu 2 gånger. Lite synd att ni fick komprimera den så hårt, hade varit kul att se den med lite bättre bild.

Var en hel del roliga bitar som man kände igen från filmerna fast kul med lite egen modifiering.

Jag har en liten fråga : hur klipper man in flera personer i samma film ? Japp, jag är nybörjare... jag förmodar att kameran måste vara på samma ställe och man filmar samma sekvens flera gånger med skådisen på de olika ställern, eller ?

Hur klipper man smidigast ihop det i premiere sen ?

Posted

Jag arbetar på att göra filmen i annat format så man kan få bättre kvalitet...

impegas.org Man kan göra exakt som du säger, men jag lägger inte ihop dem i Premiere utan i AfterEffects. Det beror också på vilka scener du tänkte på i filmen för tex. när alla morpheus kommer in för att möta agenten så är det exakt så jag gjort, men sedan när de fajtas (+ alla kopior) är det filmat mot bluescreen och som jag sedan lagt in i bilden med hjälp av AE.

• 3 years later...