Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja jag söker en funktion i AE som liknar CC Split 2 med 2 stycken punkter man kan sätta ut och däremellan ska man kunna öka amounten för att böja istället för att splitta. Har kollar runt lite på biezer warpern och dom andra warparna men dom gör inte riktigt det jag vill. Vad detta ska användas till är att få en tecknads figur bröstkorg att röra sej upp och ned. Så om det är nån som har några bra förslag på lösningar så feel free.

MVH

EDIT: Jag upptäckte att CC Smear funkar rätt bra till ändamålet om man trixar lite. Dock får man gärna komma med andra förslag.

Postad

Testa. Är det en stillbild så är det bra...

Puppet-tool är till för att animera figurer och stillbilder. Lite som bezierwarp fast ändå inte. After Effects söker av kanterna på en figur och lägger en "mesh" runt som du sedan kan sätta "handles" på och dra och slita i gubben hur du vill.

http://livedocs.adobe.com/en_US/AfterEffects/8.0/help.html?content=WSB2E4332E-8EA6-4fa2-AF6F-D50C22088EE3.html

Finns ju endast i CS3 (som du väl hade va)?

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...