Nicke_92 Postad 12 augusti 2007 Postad 12 augusti 2007 En musikvideo med Jamaican Jerry som handlar om hotet från miljöförstörningen och den globala uppvärmningen. Längd: 03:07 min format: Flash http://serv2.imagehigh.com/imgss/6239447_vlcsnap-20854.th.JPG http://serv2.imagehigh.com/imgss/6239448_vlcsnap-18570.th.JPG http://serv2.imagehigh.com/imgss/6239449_vlcsnap-17327.th.JPG http://serv2.imagehigh.com/imgss/6239450_vlcsnap-18726.th.JPG 0 Citera
Nicke_92 Postad 20 augusti 2007 Författare Postad 20 augusti 2007 men snälla, kommentera lite :S 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Jag ska försöka komentera lite. Ämne: bra, jag tycker om folk som försöker göra någon för att uppmärksamma vår jord. Ambition: Ja, det är ju lite jobb bakom att fört (jag förmodar att det är så) skriva en text, skapa musik, spela in sång, göra en musikvideo. bra energi. Teknik: Hmmm, där är det ju lite si och så. Jag är ingen musikvideo producent själv eller jobbar med den typen av produktioner så jag har inte så mycket bra eller dåligt kritik att komma med. Med tror dock att ni bör tänka på att inte filma i statkt solljud då det lätt blir överexponerat. Redigering: ja där har ni jobbat en del... det här mellan partiet (början med isflaket som smälter) är lite mysko, men bra, faktiskt det bästa partiet tycker jag. Att ni har blandat upp med 2D animeringar och lite blue/green screen är ju kul också (dock kanske inte så bra). 0 Citera
Nicke_92 Postad 21 augusti 2007 Författare Postad 21 augusti 2007 Jag ska försöka komentera lite. Ämne: bra, jag tycker om folk som försöker göra någon för att uppmärksamma vår jord. Ambition: Ja, det är ju lite jobb bakom att fört (jag förmodar att det är så) skriva en text, skapa musik, spela in sång, göra en musikvideo. bra energi. Teknik: Hmmm, där är det ju lite si och så. Jag är ingen musikvideo producent själv eller jobbar med den typen av produktioner så jag har inte så mycket bra eller dåligt kritik att komma med. Med tror dock att ni bör tänka på att inte filma i statkt solljud då det lätt blir överexponerat. Redigering: ja där har ni jobbat en del... det här mellan partiet (början med isflaket som smälter) är lite mysko, men bra, faktiskt det bästa partiet tycker jag. Att ni har blandat upp med 2D animeringar och lite blue/green screen är ju kul också (dock kanske inte så bra). kul att någon kommenterar, det var en del jobb bakom musiken, kul att du gillar isflakspartiet, som för övrigt syftar på naturkatastrofer relaterade till den globala uppvärmningen. Tack igen för kommentaren //Nicke 0 Citera
Radioman Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 Oj va' mycket grepp , teknik och finesser. Här har det jobbats. Fantasifullt så det förslår. Jag har svårt att bedöma men denna video kan man titta på många ggr. :) Angående musiken, spelar lite själv och har pysslat lite med dator och musik, tycker jag låten var riktigt riktigt bra :). Däremot gillar jag inte sångarens dåliga inlevelse, tajming och sångröst. Uttalet .. These aint no summer, eller skall det vara This aint no summer? Missar jag någon finess? Trummorna kommer från datorframställd midi med exakt virvel där varje anslag har samma hastighet och volym. Kanske är jag gammalmodig men jag vill att musiken skall vara mer levande. Det går att få till med datorer också. Skaffa t.ex "Band in the box" och peta mer med trummorna ;) Idag verkar det som att det blivit mode med musik som låter lite datorframställd. "Alla gör ju stakig stapplande musik, så då är det väl kitchigt?" Alltså man gömmer sig bakom detta för att man inte klarar att göra musik som svänger och känns levande. Än en gång, detta är vad jag tycker. Någon, 25 år yngre, tycker kanske att detta är exakt rätt uttryckt. Jag skall villigt erkänna att jag inte greppar och gillar all ny musik som görs idag. det roliga är dock att den typ av musik jag gillar fortfarande kommer i ny form med nya unga band som influerats av en blandning från då till nu. 1 Citera
Radioman Postad 21 augusti 2007 Postad 21 augusti 2007 Hmmm Jerry är från Jamaica. Därav det fåniga uttalet ... sorry mig. :) 0 Citera
Nicke_92 Postad 22 augusti 2007 Författare Postad 22 augusti 2007 Oj va' mycket grepp , teknik och finesser. Här har det jobbats. Fantasifullt så det förslår. Jag har svårt att bedöma men denna video kan man titta på många ggr. :) Angående musiken, spelar lite själv och har pysslat lite med dator och musik, tycker jag låten var riktigt riktigt bra :). Däremot gillar jag inte sångarens dåliga inlevelse, tajming och sångröst. Uttalet .. These aint no summer, eller skall det vara This aint no summer? Missar jag någon finess? Trummorna kommer från datorframställd midi med exakt virvel där varje anslag har samma hastighet och volym. Kanske är jag gammalmodig men jag vill att musiken skall vara mer levande. Det går att få till med datorer också. Skaffa t.ex "Band in the box" och peta mer med trummorna ;) Idag verkar det som att det blivit mode med musik som låter lite datorframställd. "Alla gör ju stakig stapplande musik, så då är det väl kitchigt?" Alltså man gömmer sig bakom detta för att man inte klarar att göra musik som svänger och känns levande. Än en gång, detta är vad jag tycker. Någon, 25 år yngre, tycker kanske att detta är exakt rätt uttryckt. Jag skall villigt erkänna att jag inte greppar och gillar all ny musik som görs idag. det roliga är dock att den typ av musik jag gillar fortfarande kommer i ny form med nya unga band som influerats av en blandning från då till nu. tack så mycket för kommentarerna, musiken är till att börja med inte gjord för att vara bra, mer för att vara kul, musiken är gjord på keyboard av min kompis, och jag håller med om ny musik, lyssnar själv mest på hederlig rock och punk. Tack igen för kommentaren // Nicke 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.