Gå till innehåll

Frågor om redigeringskort


Cruzito

Recommended Posts

Har nu gått ett längre tag och funderat på att införskaffa ett redigeringskort. Eftersom jag inte har någon digitalkamera än, men förmodligen kommer att skaffa en inom en ganska snar framtid är jag ute efter ett kort med både analoga och digital in- och utgångar.

De jag funderar mest på nu är "Pinnacle Studio Deluxe 8" och "Pinnacle Studio AV/DV v 9, 1394-kort". Nu har jag några frågor angående detta:

 

1. Vad exakt är det för skillnad mellan ovanstående kort?

 

2. Läste någonstans när jag kollade runt att något av korten inte stödde PAL, medan det andra inte NTSC. Någon som vet hur det ligger till? Skulle gärna vilja ha tag i ett som stöder både PAL & NTSC.

 

3. Om det finns något annat kort som ni anser är bättre än de båda nämnda, och som har både analoga och digital in- och utgångar, så frå ni gärna tipsa mig om dess, så länge de inte är alltför dyra.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Har precis införskaffat mej ett Pinnacle AV/DV 9 kort.

Valde mellan Pinnacle moviebox USB och detta interna kort, fick förklarat för mej att ett PCI kort skulle funka bättre, så det blev ett sådant.

Nu är bara problemet det att jag inte kan ta in analogt när jag kör capture i studio 9, däremot funkar det i AMCAP, det lilla testprogramet som ser om signaler kommer in i datorn. Säkert bara någon inställning.

Har förresten operativsystemet Windows ME, kanske problemet ligger där...

Ska se om någon på detta forum kan hjälpa mej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har testat med småklipp, och programet verkar mycket enkelt att jobba i, kortet däremot vet jag inte ännu, eftersom jag endast har analoga maskiner att ta in film ifrån, och där har jag inte fått det att funka ännu. men som sagt det kan bero på mitt operativsystem.

Jag gav ca. 1700 kr på Siba för kort och program.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...