Gå till innehåll

Hur andvänder man programet WinMorph för att göra Morphing effekten?

Recommended Posts

Gäst bollyn
Postad

Jag har laddad ner WinMorph som är ett insticksprogram till adobe premiere som man andvänder för att göra Morphing effekten (Det är den teknik där ett föremål, oftast en person, långsamt förvandlas till något annat.) men jag undrar hur man andvänder programet?

Avid Elastic Reality är något som passar den avancerade andvändaren. För de som har något mindre plånböcker finns Morphing FX som insticksprogram till Final Cut Studio. Det finns också ett freewareprogram som heter WinMorph, som fungerar fristående eller som instickprogram till Adobe Premiere (det är de jag har laddad ner).

• 3 veckor senare...
Postad

du e ju typ bannad så jag vet inte om jag ska svara vad jag vet. Jag har iaf testat winmorph och det var ju inte svårt, det bästa är ändå att lära sig själv, så har jag gjort med alla prog. Men har inte testat Avid Elastic Reality så jag ska nog greja lite med det innan jag skriv nåt om morphing. Jag är trots allt inte expert just på Morphing. Men kag återkommer senare om hur man gör det i Winmorph om jag kmr ihåg att skriva, tycker synd om dig lite bollyn.....

Postad

Det finns två ganska hyfsade tutorials integrerade i hjälpen på just Winmorph. Gå igenom dessa nogrannt så ska det nog lösa sig. Det kan vara lit knickigt att få till länkarna mellan de olika morphlinjerna. Öva. (Hoppas man får svara?)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...